API: "Au început lucrările la A3 Ploiești - Brașov, dar autostrada nu va trece munții prea curând. Autorizație de construire emisă doar pentru 60% din lucrări"

Ministrul Transprturilor, Răzvan Cuc, a anunțat, cu câteva săptămâni în urmă, că zilele acestea vor începe, în sfârșit, lucrările la A3 Ploiești - Brașov. Asociația Pro Infrastructura a publicat primele imagini cu utilajele aduse pentru viitorul șantieri, dar totodată a dezvăluit și motivele pentru care șoseaua nu va reuși să treacă munții. Cel puțin nu în viitorul apropiat.

"Mare minune, mare! Au apărut utilajele pe Autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov! Oameni buni, nu vă lăsați păcăliți de «ministrul» Transporturilor Răzvan Cuc și-ale lui declarații pompoase despre startul lucrărilor pe una dintre cele mai așteptate autostrăzi din țară. Într-adevăr, avem mișcare în teren pe segmentul Râșnov-Cristian (decopertări, drumuri tehnologice, depozite materiale, organizare șantier). Însă nu este niciun motiv de mândrie sau entuziasm", au scris reprezentanții API pe pagina de Facebook a Asociației.

Aceștia au dezvăluit că "în primul rând vorbim de doar 6,3 km de autostradă, plus 3,5 km de drum de legătură cu două benzi pe sens. Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov. Nu influențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei. În al doilea rând, implementarea noii investiții este un exemplu clasic de neputință și tergiversări: licitație lansată în iulie 2015, contract semnat abia în octombrie 2017 (cu Alpenside, adică Straco în alte haine), ordinul de începere fiind dat în aprilie 2018. Sunt 4 ani (!!!) de chin pentru câțiva kilometri de drum la câmpie".

Mai mult, potrivit API, "proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continuare blocat de birocrație (exproprieri, relocări utilități) și incompetență!"

Directorul executiv al API, Ionuț Ciurea, a explicat, pentru ziare.com, că "pe drumul naţional a apărut, în urmă cu ceva timp, o problemă, în sensul că acolo s-au ridicat nişte case, la Cristian, în zonă prin care urma să se construiască şosea. Respectivele probleme nu sunt rezolvate nici acum. Iar fără drumul naţional de legătură, degeaba facem autostradă!"

"Tehnic vorbind, tronsonul Râșnov-Cristian va face parte din Autostrada Ploiești-Brașov, aceea care trece prin zonă de munte. Dar asta se va întâmpla numai după ce autostrada Ploiești-Brașov se va construi. Între timp, Râșnov-Cristian va juca pentru zona Brașovului un rol similar cu cel pe care îl joacă, pentru Bucureşti, Autostrada Urbană. E un capăt de autostradă şi nimic mai mult. Rolul Autostrăzii Ploiești-Brasov este, printre altele, să rezolve problema traficului aglomerat de pe Valea Prahovei. Şi nu văd cum ar putea ajuta tronsonul Râșnov-Cristian la asta...", a mai spus Ionuţ Ciurea, pentru ziare.com.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura

Image
Image
Image