Mariana Ioniță, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a explicat, într-un interviu acordat pentru HotNews, că autoritățile au în vedere să integreze mai multe tipuri de fonduri pentru realizarea A3 Comarnic Brașov. Potrivit acesteia, finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, împrumuturi de la BEI, BERD sau Banca Mondiala, dar și din bani de la buget.
Planul la zi prevede licitarea, în acest an, a unui tronson de 5 km care va funcționa drept centură a orașului Comanric.
"Colegii de la Direcția Tehnică lucrează la documentația pentru lansarea procedurii de achiziție publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Varianta Ocolitoare Comarnic cu descărcare în DN 1 la profil de autostradă. Sunt 5 km care fac parte din autostrada Comarnic - Brașov. Am analizat studiul de fezabilitate cel făcut în anii anteriori, nu s-au produs nici un fel de modificări până în zilele noastre, este foarte bun și putem porni la drum cu el. Pentru restul, până la Râșnov (n.r. de la Râșnov la Brașov sunt în execuție deja circa 6 km), trebuie să vă spun că suntem obligați să scoatem la licitație revizuirea Studiului de Fezabilitate și să facem și Proiectul Tehnic. Dorim să implementăm acolo un proiect pe FIDIC Roșu. Facem SF și Proiect Tehnic ca să facem un proiect finanțabil și bancabil", a declarat Mariana Ioniță, pentru HotNews.
Costul estimat al proiectului A3 COmarnic - Brașov este estimat la aproximativ 1.197 milioane de euro, cu TVA. Sunt prevăzute cinci loturi: Comarnic – Posada, Posada – Sinaia Sud, Sinaia Sud – Bușteni Nord, Bușteni Nord – Predeal Sud și Predeal Sud – Râșnov.
Constructorii vor avea dificultăți, din cauza defileelor sau a diferențelor de nivel, între Posada și Sinaia, dar și pe cele două tronsoane între Predeal și Râșnov, arată un document al Ministerului Transporturilor, referitor la stadiul si perspectivele proiectelor strategice preluate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor de la CNSP potrivit OUG 7/2020.
Potrivit sursei citate, până la realizarea autostrăzii, pentru decongestionarea traficului pe Valea Prahovei Guvernul mai are în vedere realizarea unei variante ocolitoare DN 1 pe tronsonul Câmpina-Valea Doftanei-Săcele - DJ 102 I (Competența de realizare a investiției aparține Companiei Naționale de Investiții în urma transferului obiectivelor de la CJ Prahova, respectiv CJ Brașov), dar și realizarea de urgență a unor intervenții punctuale pe DN 1, pentru care intenția este să fie accesate fonduri europene.
În același document, Ministerul Transporturilor estimează că A3 Comarnic-Brașov poate din finalizată până cel târziu în 2026.