Consitrans invocă “informațiile contradictorii și constrângerile” din partea CJ Prahova și MApN, cu privire la proiectarea A3 Ploiești – Brașov

Consitrans invocă “informațiile contradictorii și constrângerile” din partea CJ Prahova și MApN, cu privire la proiectarea A3 Ploiești – Brașov
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR), a publicat joi, pe pagina sa de Facebook, un mesaj în care susține că, în prezent, proiectarea A3 Ploiești - Brașov este “blocată”, acuzând că de trei luni “nu se mai întâmplă nimic”, deși că o serie de etape ar fi trebuit deja finalizate. La scurt timp după aceea a venit și replica din partea Consitrans, care a anunțat că luni, 13 decembrie, va fi predată Analiza Multicriterială etapa 1, furnizând și explicații pentru întârzierile înregistrate.

 

“De 3 luni nu se mai întâmplă nimic pe acest proiect, pentru care am semnat contractul de proiectare în februarie. În 2021 trebuia să avem (cf. calendar contractual) traseul final aprobat și bătut în cuie, bazat pe cele două analize multi-criteriale faza 1 și faza 2. În plus, și investigațiile de teren preliminare realizate deja. Nici măcar primul livrabil, analiza variantelor de traseu faza 1 (AMC1), nu a fost îndeplinit, deși când am plecat de la minister era programat pentru 14 septembrie.

Cât am fost la minister, contractorii erau ținuți din scurt, cu termene urmărite și ședințe de progres. Acum, pare că consultantul Consitrans își face de cap și e lăsat să ignore responsabilitățile contractuale”, a scris Cătălin Drulă. Acesta sugerează că blocajul ar avea legătură cu faptul că președinte al Consiliului de administrație al CNAIR a ajuns un fost director general al Consitrans.

USR-istul a lansat un atac direct către actualul ministru al Transporturilor, social-democratul Sorin Grindeanu: “Dle. Grindeanu, poate între două interviuri și trei plimbări pe șantiere, vă ocupați puțin și de proiectele mari de investiții.  Mai ales că despre autostrada Ploiești-Brașov v-am întrebat la audieri și v-ați luat un angajament”.

Într-un comentariu, Cătălin Drulă cere și transparență din partea actualilor guvernanți. “Și poate actualizați și site-ul pe care l-am creat pentru proiect, dacă tot vreți transparență cu drone (care deja există, dar asta e altă poveste): https://ploiesti-brasov.ro”, a mai scris fostul ministru al Transporturilor.

Consultantul: constrângri și informații contradictorii din partea MApN și CJ Prahova, privind traseul A3 Ploiești - Brașov

Societatea acuzată de fostul ministru a emis un drept la replică în care demontează aspectele susținute de Cătălin Drulă.

“Având în vedere informațiile nereale transmise în spațiul public de fostul ministru Cătălin Drulă, suntem obligați să subliniem că proiectarea Autostrăzii Ploiești-Brașov NU ESTE BLOCATĂ. Mai mult, Analiza Multicriterială etapa 1 (AMC1), realizată de Consitrans, va fi predată luni, 13 decembrie 2021, la CNAIR”, spun reprezentanții Consitrans. Aceștia admit că, potrivit graficului de la momentul semnării contractului Analiza Multicriterială (AMC) trebuia predată la data de 15 august 2021, “când pe fotoliul ministerial de la Transporturi stătea comod domnul Drulă, care știe foarte bine că predarea nu a fost posibilă din cauza informațiilor contradictorii și constrângerilor venite din partea Consiliului Județean Prahova și a Ministerului Apărării Naționale, cu privire la investițiile de pe traseul propus al autostrăzii. Analiza proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov a trebuit modificată, de exemplu, pentru că MApN a transmis inițial că nu sunt obiective militare pe traseu ca apoi să se răzgândească și să anunțe că autostrada se suprapune cu terenurile de instrucție din Predeal și Râșnov”.

“În pofida multiplelor modificări de trasee și soluții tehnice solicitate de CNAIR, MApN sau CJ Prahova, a fost finalizată ridicarea topografică de detaliu pentru zona km 168+800 - 173+300 și zona nodului rutier cu DN1, în dreptul localității Codlea, urmând a se transmite spre aprobare Tema geotehnică pentru această secțiune, iar Analiza Multicriterială (AMC) este la final”, se arată în comunicatul Consitrans citat de HotNews și economica.net. Societatea a mai subliniat că „este în legătură permanentă cu toate instituțiile implicate în acest proiect, a participat la toate ședințele de lucru și a răspuns prompt tuturor solicitărilor fapt pentru care, în numele celor 182 de specialiști care lucrează la acest proiect, respinge categoric alegațiile tendențioase, inoportune și nefondate lansate în spațiul public de fostul ministru Drulă”.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră! 

Foto: Cătălin Drulă

 

 

 

Image