Guvernul schimbă din nou strategia pentru construirea autostrăzii Comarnic - Brașov. Obiectivul, realizat din fonduri guvernamentale

Aflată duminică, la Ploiești, Viorica Dăncilă, președintele PSD și premierul României, a anunțat că se va renunța la varianta construirii autostrăzii Comarnic - Brașov în parteneriat public - privat, investiția urmând să fie realizată din fonduri guvernamentale.

"Autostrada Comarnic - Brașov este în parteneriat public-privat, am avut solicitare din partea unei societăți chinezo-turce. Am hotărât, împreună cu colegii mei, să o scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima ședință de CSAT aceasta să devină să devină de importanță națională, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările. Birocrația este mare, procedurile sunt complicate, la noi s-a format această instituție a contestațiilor, iar pentru a trece de toate aceste obstacole cred că soluția este ca această autostradă să devină de importanță națională astfel încât să începem construcția cât mai repede, din fonduri guvernamentale. Nu pot să fac o estimare legată de perioadă înainte de a vedea votul din CSAT", a declarat premierul Viorica Dăncilă.

Construirea celei mai așteptate autostrăzi din România ajunge, cel puțin în faza de proiect, la o a treia variantă, în decurs de numai doi ani.

Executivul a anunțat, în toamna lui 2017, prin premierul de atunci, Mihai Tudose, că autostrada Comarnic – Braşov va trece în gestionarea Guvernului şi a Băncii Mondiale, deoarece Ministerul Transporturilor a eşuat să îl implementeze. „De la Banca Mondială am solicitat ajutor tehnic şi vă dau un exemplu: autostrada Bucureşti-Braşov. Am vorbit cu Banca Mondială (...) să facem unitate de management-proiect sub conducerea lor, cu sprijinul lor tehnic”, anunța atunci Mihai Tudose.

Câteva luni mai târziu, varianta a picat, fiind aruncată în discuție cea a parteneriatului public-privat (PPP). Cabinetul Dăncilă a pus pe tapet un plan în care trei mari proiecte de autostrăzi să fie realizate astfel. Printre acestea se afla și A3 Ploiești - Comarnic - Brașov. În iunie anul trecut se vorbea și despre atragerea de fonduri europene pentru acest obiectiv.

În decurs de 15 ani, autoritățile au eșuat în trei tentative de concesiune/PPP-uri.

 

 

Image
Image
Image
Image