Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat, miercuri după-amiază, finalizarea licitației organizate în vederea desemnării proiectantului pentru obiectivul A3 Ploiești-Comarnic-Brașov. Ministrul a precizat că este o chestiune de zile, după finalizarea formalităților, până la semnarea contractului cu firma de proiectare desemnată câștigătoare.
“Ne așteptăm - și am pus asta foarte clar în vedere proiectantului - ca din acest contract să obținem:
1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.
2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.
3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat”, a completat Drulă.
Procedura a fost lansată în vara anului trecut și viza completarea / revizuirea studiului de fezabilitate plus elaborarea proiectului tehnic pentru tronsonul Ploiești – Brașov al autostrăzii București – Brașov. Conform anunțului publicat în SICAP, valoarea estimate a contractului era între 48.802.551,33 și 57.674.833,39 de lei. Autoritățile nu au anunțat deocamdată cine este firma câștigătoare și valoarea cu care a fost atribuit contractul.
Între timp, însă, oficialii caută soluții care să poată fi implementare pentru a reduce aglomerația de pe DN 1, în zona Valea Prahovei, în perioada până la realizarea propriu-zisă a autostrăzii.
“Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a a reamintit ministrul Transporturilor.