Luni încep lucrările la A7 Ploieşti - Buzău

Luni încep lucrările la A7 Ploieşti - Buzău
Lucrările la A7, Autostrada Moldovei, încep în Prahova, pe un tronson cuprins între Ploieşti şi Buzău
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Construirea Autostrăzii Moldovei începe în Prahova, cu singurul lot al A7 aflat în totalitate pe teritoriul acestui județ. Tronsonul între Dumbrava şi Mizil trebuie să fie gata în mai puțin de doi ani.

Startul lucrărilor va fi dat pe 22 august, potrivit unui anunț făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la momentul semnării ordinului în acest sens, de către CNAIR. Primul şantier este organizat pentru Lotul în, între Ploieşti şi Mizil. De fapt, porțiunea de drum  de 21 de kilometri va începe la Dumbrava, cu un nod rutier care va asigura legătura dintre A7 Ploieşti – Buzău şi A3 Bucureşti – Ploieşti.

“Asocierea de constructori români şi italieni are la dispoziție 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor care includ 14 poduri şi un pasaj cu lungimea de 550 m. Contractul are o valoare de 1,46 de miliarde de lei (fără TVA) şi este  finanțat prin PNRR. Autostrada Ploieşti-Buzău este prima secțiune a Autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova (A7)”, a declarat ministrul Transporturilor.

Contractul de execuție pentru acest lot a fost semnat la jumătate lunii iunie, la câteva zile după cel pentru porțiunea Mizil - Pietroasele.

Pregătirea şantierului şi pe Lotul 2 Mizil - Pietroasele

Pe 11 august, CNAIR a predat constructorului, prin proces verbal, amplasamentul lotului 2 al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (Mizil-Pietroasele), iar echipele de topometrişti au început deja să identifice limitele traseului viitoarei autostrăzi (28,35 km).

“Organizarea de şantier este operațională, iar constructorul bulgar din Asociere aduce zilnic din Bulgaria utilaje în completarea celor puse deja la dispoziție de constructorul român. Urmează lucrările premergătoare construcției: deminări, descărcări arheologice, pregătirea amplasamentelor pentru cele 20 de poduri, drumuri tehnologice, decopertare strat vegetal. Gropile de împrumut au fost identificate încă de la faza de Studiu de Fezabilitate şi sunt acum la dispoziția antreprenorului. După finalizarea acestor operațiuni, asocierea româno-bulgară începe construcția propriu-zisă”, a informat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pentru acest lot, finanțarea de 1,24 miliarde de lei, fără TVA, este asigurată tot prin PNRR, iar termenul de execuție este, de asemenea, de 20 de luni.

Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!

Image