Ministerul Transporturilor a anunțat firmele care vor construi Autostrada Ploiești - Brașov

Marți a avut loc, la București, întâlnirea pregătitoare pentru negocierea și finalizarea contractului de realizare, în parteneriat public-privat (PPP) a Autostrăzii Ploiești-Brașov. La eveniment au luat parte ministrul Transorturilor, Răzvan Cuc, și Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză. "Este o investiție importantă pentru infrastructura din România. Mesajul tuturor cetățenilor mi l-am însușit și o să mă implic, în măsura prerogativelor mele, pentru realizarea acestui proiect major. Firmele care se vor ocupa de acest obiectiv de infrastructură sunt cu experiență și care au dovedit că știu să respecte atât termenele asumate cât și standardele de calitate.  Companiile au înțeles că în Ministerul Transporturilor și în CNAIR au un partener dar, în același timp, și că tot ce este prevăzut în contract trebuie să fie respectat. Românii merită o infrastructură de transport la standarde europene", a declarat ministrul Răzvan Cuc.

La a patra încercare de a construi autostrada, autoritățile ar urma să bată palma cu chinezii de la Communications Construction Company și turcii de la Makyol, anunță stirileprotv.ro.

Încă nu se ştie momentul în care contractul va fi semnat şi adoptat de Guvern, dar Comisia de Prognoză spune că autostrada costă 1,4 miliarde de euro, din care consorţiul chinezo-turc ar plăti 75 la sută. Îşi va recupera banii în 20 de ani de exploatare din taxa în valoare de aproape 6 euro pe suta de kilometri pe care o vor plăti şoferii, mai menționează sursa citată.

Chiar dacă nu a semnat deocamdată niciun contract, Guvernul promite că șoseaua de viteză va fi gata în 4 ani, din care unul pentru proiectare și trei pentru execuție.

La acest moment, ONG-urile care monitorizează contractele de infrastructură se tem de un nou contract păgubos, cum a fost cel cu Bechtel.

“Este o glumă proastă, nu avem pregătit traseul, distruge Valea Prahovei. O să vedem nişte exproprieri interesante, asta dacă o să existe aviz de mediu”, a declarat Ionuţ Ciurea, de la Asociația Pro Infrastructura, pentru sursa amintită.

 

Image
Image
Image
Image