Ministerul Transporturilor pregătește investiții importante în infrastructura feroviară și modernizarea transportului de călători. Prahova, Buzău și Vrancea sunt printre principalii beneficiari. Numai pentru lucrările la calea ferată Ploiești Triaj - Focșani, valoarea investiției se ridică la peste 10 miliarde de lei.
Proiectele aprobate joi de Guvern vizează achiziția a 23 de locomotive electrice și reabilitarea a 143 de kilometri de cale ferată.
„Noile locomotive vor fi dotate cu sisteme ERTMS, vor putea atinge viteza de 160 km/h şi vor avea capacitatea să tracteze până la 16 vagoane de călători.
Achiziția a fost aprobată astăzi de Guvern, printr-o notă de fundamentare, și are ca scop atât creșterea mobilității în zona marilor centre socio-economice, cât și asigurarea unor conexiuni rapide între mai multe localități importante din România”, a anunțat mininstrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Achiziția va avea o valoare totală de 760,26 milioane lei (cu TVA), iar finanțarea este asigurată prin fonduri externe nerambursabile, mai precis din Fondul de modernizare.
Noile locomotive electrice vor circula pe rutele:
• București-Craiova-Drobeta Turnu Severin-Timișoara-Arad;
• București-Craiova-Simeria-Deva-Arad;
• București-Brașov-Sighișoara-Arad-Curtici;
• București-Brașov-Sighișoara-Cluj Napoca-Oradea;
• București-Brașov-Miercurea Ciuc-Dej;
• București-Buzău-Pașcani-Suceava-Vatra Dornei;
• București-Buzău-Tecuci-Iași;
• București-Buzău-Pașcani-Iași;
• București-Giurgiu Nord;
• Iași- Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
• Suceava- Constanța/(Mangalia) via Buzău;
• Galați-Constanța/(Mangalia);
• București-Constanța/(Mangalia).
Peste 2 miliarde de euro pentru reabilitarea căii ferate care traversează Prahova, Buzău și Vrancea
Guvernul a aprobat, în aceeași ședință, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani (143,23 km).
Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10,96 miliarde lei, finanțare asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) și Programul Transport 2021-2027 (PT), iar durata de execuție a acestei investiții este de 36 de luni.
„Acest nou proiect de infrastructură feroviară va aduce o serie de beneficii, atât regionale cât și naționale:
• reducerea timpului de călătorie;
• îmbunătățirea condițiilor de siguranță și a confortului;
• optimizarea transportului feroviar, atât pentru pasageri, cât și pentru marfă;
• creșterea accesului la municipiile Ploiești, Buzău și orașele Mizil și Râmnicu Sărat;
• atragerea de investitori și capital care vor dezvolta mediul de afaceri din județele Prahova, Buzău și Vrancea”, a completat ministrul Sorin Grindeanu.
VIDEO 🎦 Azi-noapte au fost montate grinzi de 40 de metri la pasarela peste calea ferată, viitoarea ieșire de pe centura Comarnic