Termenul pentru digitalizarea actelor de stare civilă a fost amânat până în toamna anului viitor

digitalizarea actelor de stare civilă
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Guvernul a prorogat, printr-o ordonanță adoptată în ședința de joi, termenul până la care se asigură structura informatică pentru emiterea actelor de stare civilă. Digitalizarea în acest domeniu se amână, astfel, până în toamna anului viitor. În varianta originală a proiectului, sistemul ar fi trebuit să fie operațional de anul trecut.

 

"Actul normativ prorogă de la 24 septembrie 2023 la 24 septembrie 2024, termenul de la care se asigură, la nivel național, infrastructura informatică necesară operaționalizării Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC). Prin acest sistem informatic, cetăţenii vor avea posibilitatea să depună cererile în materie de stare civilă la oricare serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau primărie, în acord cu evoluţia tehnologică, astfel încât să fie simplificate procedurile specifice.

În prezent, proiectul SIIEASC se află în etapa de verificare, iar prorogarea termenului este necesară în vederea demarării proiectului pilot și instruirea ofițerilor de stare civilă de la nivelul întregii țări.

Actul normativ mai prevede atribuirea calității de ofițer de stare civilă personalului cu atribuții de stare civilă din cadrul Direcției Generale de Evidenta a Persoanelor a municipiului Bucureşti (DGEPMB) și serviciilor publice comunitare județene de evidențe a persoanelor (în prezent, această categorie de personal este inclusă în rândul ofițerilor de stare civilă cu atribuții restrânse).

Totodată, introduce între atribuțiile ofițerilor de stare civilă din cadrul serviciilor publice comunitare județene de evidență a persoanelor/DGEPMB sarcina de a întocmi acte de stare civilă.

Ofițerii de stare civilă din cadrul serviciilor publice comunitare judetene de evidență a persoanelor/DGEPMB vor mai avea ca atribuții și întocmirea actelor de stare civilă și înscrierea mențiunilor în registrele de stare civilă pentru asigurarea continuitătii activității de stare civilă la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidentă a persoanelor și al primăriilor unităților administrativ-teritoriale unde nu sunt constituite astfel de servicii, în vederea parcurgerii procedurilor de înregistrare a actelor si faptelor de stare civilă în sistem", au precizat reprezentanții Guvernului.

 

Image