Directorul Companiei Naționale de Investiții a convocat o întâlnire de lucru cu privire la stadiul proiectului de modernizare a DJ102I Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov). La ședința derulată împreună cu reprezentanți ai autorităților din cele două județe conducerea CNI a anunțat că, în această toamnă, va putea di semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru șoseaua care va reprezenta alternativa la DN1 și DN1A, pentru asigurarea legăturii între Ploiești și Brașov.
La întâlnirea convocată de directorul general al CNI, Manuela Pătrăşcoiu, au fost prezenți preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea, vicepreşedintele CJ Brașov, Todorică Şerban, administratorul public al județului Daniel Gligoraş şi senatorul Mihail Veştea, în timp ce Prahova a fost reprezentată de administratorul public al CJ, Anna Maria Vasile, și de primarul comunei Valea Doftanei, Lucian Vileford Costea. De asemenea, au participat șa ședința de lucru reprezentanţii antreprenorului Construcţii Erbaşu SA şi ai proiectantului.
“În cadrul discuţiilor a fost analizat stadiul implementării contractului, având în vedere că antreprenorul a depus documentaţiile necesare obţinerii avizelor, iar documentele aferente proiectului pentru autorizaţia de construire au fost înaintate supervizorului spre a fi analizate.
În prezent se lucrează la proiectul tehnic de execuţie, astfel încât, potrivit conducerii CNI, Ordinul de Începere a Execuţiei Lucrărilor va putea fi emis în cursul lunii septembrie 2023.
Demararea lucrărilor este condiţionată de îndeplinirea obligaţiilor care le revin beneficiarilor finali, respectiv consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, în ceea ce priveşte exproprierea terenurilor afectate de investiţie.
În acest context, s-a convenit necesitatea finalizării coridorului de expropriere la nivel de proiect tehnic, astfel încât documentele să corespundă întru totul cu realitatea din teren, iar apoi să se treacă la realizarea exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor necesare construirii drumului interjudeţean”, potrivit unei informări transmise de CJ Brașov.
Oficialii braşoveni au propus ca serviciile de proiectare poduri tehnologice şi rute ocolitoare, care iniţial erau în responsabilitatea celor două administraţii judeţene, să fie contractate şi implementate de CNI, finanţarea rămânând în sarcina consiliilor judeţene Braşov şi Prahova, idee agreată la nivelul conducerii Companiei Naționale de Investiții. De asemenea, au fost discutate responsabilităţile părţilor în ceea ce priveşte relocarea reţelelor de utilităţi, în cazul în care acest lucru va fi necesar în cursul implementării proiectului.
Contractul de proiectare și execuție pentru acest obiectiv a fost semnat în martie, la Valea Doftanei. Investiția se referă la o porțiune de 25,6 kilometri, între km 37+620 și km 63+256,08. Primul tronson, aflat pe raza județului Prahova, între km 37+620 și km 50+820,38 (limita jud. Brașov), are o lungime de 13,2 km, iar al doilea este pe raza județului Brașov, între km 50+820,38 și km 63+256,08. Valoarea contractului este de 405,4 milioane de lei. Finanțarea proiectului este asigurată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, prin Programul național de construcții de interes public sau social derulat de CNI SA, iar judeţele Prahova şi Brașov au în responsabilităţi finanţarea din venituri proprii a lucrărilor neeligibile prin program.
Conform anunțului de licitație, durata contractului era de 108 luni, din care șase pentru proiectare, 42 de luni pentru execuție lucrări și 60 de luni ca perioadă de garanție de bună execuție a lucrărilor.
DJ102I pornește din localitatea Câmpina, trece prin Plaiul Câmpinei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni, ajunge la limita administrativă a judeţului Brașov și se leagă cu DN1A la Șanțuri. El se dorește a fi transformat într-o rută alternativă la DN1 și DN1A care să fie utilizată până la construirea autostrăzii Ploiești – Brașov.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!