Au fost finalizate lucrările la podul de la Băleni, peste pârâul Racovița. Obiectivul face parte din lotul 3 al proiectului „Dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul limită județ Prahova - Moreni - Gura Ocniței - Răzvad - Ulmi - Târgoviște - Comișani - Bucșani - Băleni - Dobra - Finta - Bilciurești - Cojasca - Cornești - Butimanu - Niculești - limită județ Ilfov”, în valoare de peste 212 milioane de lei.
Autoritățile județene au precizat că, pentru refacerea în totalitate a podului peste pârâul Racovița, au fost executate lucrări de amenajare a albiei pârâului, ziduri de sprijin în aval și în amonte, coloane forate, lucrări de suprastructură și infrastructură, a căror valoare totală a fost de 2.010.128,25 lei (inclusiv TVA). “Parametrii tehnici ai podului, care este redat traficului rutier, îndeplinesc condițiile hidrologice privind asigurarea curgerii debitelor, precum și condițiile impuse de trafic, corespunzătoare clasei E de încărcare”, mai menționează reprezentanții CJ Dâmbovița.
Circulația rutieră pe podul de la Băleni a fost reluată în cursul săptămânii trecute.
Obiectivul, parte a proiectului de peste 200 de milioane de lei
Podul se află pe traseul DJ 711 Băleni - Dobra - Finta - Bilciurești - Cojasca, în lungime de 19,350 km, tronson care reprezintă lotul 3 al proiectului amintit. “Podul peste pârâul Racovița constituie unul între obiectivele proiectului de mare anvergură «Dezvoltarea infrastructurii de transport județean prin modernizarea DJ 720, DJ 720B, DJ 711 și DJ 101B pe traseul limită județ Prahova - Moreni - Gura Ocniței - Răzvad - Ulmi - Târgoviște - Comișani - Bucșani - Băleni - Dobra - Finta - Bilciurești - Cojasca - Cornești - Butimanu - Niculești - limită județ Ilfov», în valoare de 212.845.189,34 lei, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020, Axa Prioritară 6 - Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiție 6.1 - Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale. Împărțit în 4 tronsoane de drumuri judeţene ce traversează 15 localităţi dâmboviţene, proiectul presupune modernizarea traseului interjudeţean menţionat, care însumează 62,161 km. În prezent, se realizează lucrările prevăzute în graficele tuturor celor 4 loturi ale proiectului”, potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Dâmbovița.
Până în prezent, au fost realizate aproximativ 75% din lucrările lotului 3 al proiectului, în care se încadrează proiectul de refacere a podului peste pârâul Racovița. Dintre acestea, amintim straturile de bază și de uzură, amenajarea a 13,62 km de trotuare, amenajarea a 582 căi de acces către proprietăți, construirea a 7,2 km de șanțuri pereate și a 0,68 km de rigole carosabile.
Urmăreşte pagina de Facebook „Telegrama” pentru ştiri şi analize de ultimă oră!