Buget de avarie pentru dezinsecţia, curăţenia şi deszăpezirea Ploieştiului

Buget de avarie pentru dezinsecţia, curăţenia şi deszăpezirea Ploieştiului

Autorităţile ploieştene se pregătesc să aprobe cea mai mică alocare bugetară din ultimii ani pentru salubritate. În propunerea de buget pe 2020 se regăsesc sume mai mici decât cele de anul trecut, când oricum alocările au fost făcute cu ţârâita şi au existat deficienţe recunoscute şi de reprezentanţii administraţiei locale.

Pentru salubritate, alocarea pe 2020 e propusă la 17,78 milioane de lei, în scădere faţă de suma folosită în anul anterior, de 23,73 milioane. Pentru dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie, componentă majoră a bugetului total de salubritate şi de altfel un domeniu care a întâmpinat mai multe blocaje în acest mandat, conducerea Primăriei Ploieşti a propus un buget de 3,6 milioane de lei. Spre comparaţie, cheltuiala efectuată în 2019 la acelaşi capitol a fost, în total, de 3,98 milioane de lei. Şi asta în condiţiile în care multă lume s-a plâns din cauza insectelor, reclamând că nu s-au făcut suficiente treceri şi că Primăria a eliberat bani pentru stropiri abia spre finalul verii. În schimb, cresc sumele alocate pentru ridicarea cadavrelor de animale, de la 331.000 anul trecut la 360.000 acum.

Diferenţa este mult mai vizibilă în privinţa contractului de curăţenie a căilor publice şi deszăpezire, de altfel cea mai mare componentă a bugetului anual de salubritate. Vorbim despre contractul derulat între municipalitate şi Rosal, separat de activitatea de ridicare a deşeurilor, gestionată prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Managementul Deşeurilor constituită la nivel judeţean. Pentru ceea ce în limbaj tehnic e prescurtat CCP, Primăria propune 12,4 milioane, faţă de o execuţie de aproape 16,16 milioane în 2019. Sunt voci în administraţia locală care reclamă că alocarea este îngrijorător de mică, spunând că o comparaţie cu 2019 nu este neapărat releventă, pentru că şi atunci serviciile au înregistrat deficienţe, şi sugerând o analiză a evoluţiei bugetelor pe o perioadă mai îndelungată. Directorl Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti, Raul Petrescu, spune că, în ritmul actual, ar putea fi nevoie de o suplimentare a bugetului după primele şase luni din an. "Am văzut că este propusă o alocare de puţin peste 12 milioane de lei, cea mai mică din ultimii ani. Cred că actualul buget va ajunge aproximativ şase luni, după care va fi nevoie de găsirea unor noi surse de bani şi de o rectificare urgentă, dacă ne raportăm la execuţia pe 2019, când oricum au fost sincope", ne-a declarat directorul RASP Ploieşti, Raul Petrescu.

Deşi proiectul de buget a fost pus prezentat într-o dezbatere publică, e de aşteptat ca aceste cifre să sufere modificări. Nu neapărat ca rezultat al ideilor din timpul dezbaterii, ci pentru că bugetul încă n-a fost discutat cu toate structurile subordonate din administraţia locală. De altfel, chiar astăzi a avut loc o şedinţă pe această temă în sediul Primăriei.

Image
Image
Image