CNAIR pregătește noi lucrări pe DN1. Este vizată o porțiune între Azuga și Predeal, unde există pericol de prăbușire

pericol prabusire dn1
Sursa foto: Google Street View
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

CNAIR a lansat procedura în vederea contractării unor servicii de proiectare pentru lucrări de consolidare pe DN1, la km 136+800 – km 137+600. Tronsonul include o zonă pentru care, încă de acum doi ani, o expertiză tehnică a arătat că există risc de prăbușire, din cauza degradării accentuate a zidului de sprijin.

Achiziția se referă deocamdată la servicii de proiectare (fazele Detalii Autorizație Lucrări Intervenție+Proiect Autorizație de Construire+Proiect Tehnic Execuție și Asistență Tehnică pe timul lucrărilor), valoarea estimată fiind de aproape 140.000 de lei, fără TVA. Lucrările ar urma să vizeze o porțiune de aproape un kilometru din Drumul Național 1, între Azuga și Predeal. 

O expertiză tehnică de acum doi ani, consultată de Economedia, arată că sunt două zone cu probleme de stabilitate ale DN1, pe banda de coborâre Brașov-Ploiești, pe partea cu râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov. La km 137+550, platforma drumului este susținută de un zid de sprijin cu o lungime de 136 metri. ,,Jumătate din partea carosabilă și acostamentele aferente zidului de sprijin au suferit degradări majore, iar zidul de sprijin din zidărie de piatră prezintă desprinderi de piatră majore accentuate în permanență de trepidațiile date de circulația rutieră, ca intensitate și ca greutate. (n.r pe DN 1 Valea Prahovei camioanele circulă fără autirizații speciale doar noaptea). Colapsul se poate produce în orice moment cu consecințe greu de evaluat asupra siguranței circulației rutiere: blocarea circulației rutiere pe banda Brașov-Ploiești, accidente rutiere etc.”, arată expertiza tehnică realizată de Proex Construct. Același document indică faptul că zidul de sprijin de 136 de metri trebuie refăcut complet din cauza degradărilor.

Durata contractului, care va include și asistența tehnică în timpul lucrărilor, va fi de 26 de luni.

O altă procedură este în derulare pentru desemnarea constructorului care să consolideze un viaduct vechi de aproape 100 de ani, din zona Posada.

 

 

 

Image