Prinşi în tăvălugul restructurărilor anunţate de noua conducere a Consiliului Judeţean Prahova, care vizează peste 300 de posturi, reprezentanţii Direcţiei Judeţene de Pază au transmis un apel public, solicitându-le consilierilor judeţeni să amâne dezbaterea proiectului de desfiinţare, contestând economia calculată de autorităţi şi promiţând propriul proiect de reorganizare şi reducere a cheltuielilor.
Pe adresele mai multor redacţii din Prahova a sosit o scrisoare deschisă, atribuită angajaţilor Direcţiei Judeţene de Pază, structură subordonată CJ Prahova. Reprezentanţii direcţiai contestă proiectul de desfiinţare, propus de conducerea Consiliului Judeţean şi care ar urma să intre în dezbaterea consilierilor pe 27 ianuarie. Semnatarii scrisorii susţin că economia calculată de iniţiator, pe care se bazează în mare măsura propunerea de desfiinţare, nu ţine cont şi de faptul că serviciul de pază va trebui externalizat, ceea ce, în mod evident, va aduce şi o cheltuială nouă. De asemenea, conducerea Direcţiei de Pază se angajează să vină cu propriul plan de restructurare, evident mult mai blând decât o desfiinţare totală, invocând şi contextul social actual, dar şi incertitudinea privind o eventuală preluare a angajaţilor de către viitoarea firmă privată care s-ar presupune că-i va lua locul direcţiei sau cea privind respectarea condiţiilor de lucru.
Ei mai susţin şi că, de multe ori, firmele private reuşesc să propună tarife mai mici pentru că au anumite "artificii" vizând plata orelor suplimentare sau a celor de noapte sau a sărbătorilor legale.
"Vă rugăm să prorogaţi hotărârea cu privire la desfiinţarea acestei instituţii, astfel încât aceasta să aibă la bază un studiu de impact economico-social, în conformitate cu normele legale.
Totodată, facem următoarele precizări:
1.Economia prezentată din externaiizarea Direcţiei, conform proiectului, este eronată, întrucât din bugetul estimat asigurării funcţionării Direcţiei Judeţene de Pază, ar fi trebuit scăzute costurile şi tarifele cu externalizarea.
2.Direcţia Judeţeană de Pază Prahova propune o alternativă de reorganizare, constând în diminuarea cu peste 40% a cheltuielilor de personal şi disponibilizarea a peste 50% din personalul TESA (vor rămâne 8 angajaţi TESA în loc de 17), astfel încât, în noua formulă, cheltuielile de funcţionare să fie apropiate de tariful minim legal al unei firme private de pază.
3.0 eventuală protecţie pe viitor a salariaţilor, prin preluarea acestora de către o firmă privată, aşa cum se propune, trebuie să ofere garanţia că aceştia nu vor fi discriminaţi şi supuşi la posibiie abuzuri în prestarea muncii de către angajatorul privat (neplata orelor de noapte, a orelor suplimentare, a sărbătorilor legale, respectarea programului de lucru, etc).
4.Având în vedere situaţia creată de pandemia mondială, este vitală atât continuitatea serviciului de pază cu personal instruit în acest sens, cât şi protecţia socială a angajaţilor care, în aceste vremuri, pot rămâne fără un loc de muncă.
Încheiem prin a face precizarea că, indiferent de hotărârile consilierilor judeţeni, indiferent de soarta Direcţiei Judeţene de Pază, această instituţie rămâne pentru conducerea Consiliului Judeţean Prahova, pentru beneficiarii serviciului de pază şi în primul rând pentru cetăţenii judeţului Prahova, un partener de încredere", se arată în scrisoarea deschisă trimisă luni.