Autorităţile ploieştene au actualizat recent proiectul de modernizare a ieşirii din oraş înspre Târgovişte, care ar putea aduce o finanţare europeană de zeci de milioane de lei pentru modernizarea unui tronson din strada Gheorghe Grigore Contacuzino, lărgirea la patru benzi în zona Podul Înalt, amenajarea unui terminal cu parcări şi staţii pentru transportul public şi realizarea a două noi sensuri giratorii.
Proiectul fusese aprobat iniţial în noiembrie 2018, având la momentul respectiv o valoare totală estimată la 62,7 milioane de lei, din care Primăria ar fi urmat să acopere 2,1 milioane. Cererea de finanţare de la UE a fost depusă la scurt timp, în cadrul axei dedicate mobilităţii urbane, axă în cadrul căreia administraţia locală nu a apucat până acum să semneze niciun contract de finanţare major, proiectele încă aflându-se în evaluare sau precontractare. Recent, după o solicitare de clarificări transmisă de Agenţia de Dezvoltare Regională Sud Muntenia, organismul intermediar care se ocupă de evaluare, Consiliul Local a aprobat o modificare a indicatorilor tehnico-economici, ducând valoarea totală estimată pentru acest proiect la 65,7 milioane de lei, cu o contribuţie proprie care a crescut până la 6,7 milioane.
Proiectul prevede modernizarea străzii Gheorghe Grigore Cantacuzino, începând de la intersecţia cu Şoseaua Vestului şi până în zona fabricilor Coca-Cola şi Bergenbier. Una dintre cele mai vizibile modificări va fi lărgirea la patru benzi a şoselei, în contextul în care, în prezent, traficul se desfăşoară doar pe două benzi pe tronsonul aflat sub podul de cale ferată. Pentru fluidizarea traficului, Primăria Ploieşti vrea să amenajeze şi un sens giratoriu, la intersecţia cu strada General Eremia Grigorescu.
Terminal multimodal în zona depoului
A doua parte importantă a proiectului vizează amenajarea unui terminal, pe o bună parte din suprafaţa actualului depou de troleibuze din zona Podul Înalt, situat imediat după pasajul CF. Acesta ar urma să înglobeze şi actuala zonă dedicată opririi microbuzelor pentru transport public. Dacă va ajunge să funcţioneze conform teoriei, terminalul ar trebui să fie locul unde opresc toate maxi-taxi-urile venite din zona respectivă, dar unde pot opri şi navetiştii veniţi cu maşinile proprii în Ploieşti, iar de acolo aceştia şi-ar putea continua călătoriile înspre centru folosind transportul în comun. Sau - de ce nu? - tot în teorie, biciclete.
Ca să faciliteze intrarea şi ieşirea în terminal, municipalitatea plănuieşte amenajarea unui nou sens giratoriu, de data aceasta urmând ca intersecţia să fie şi semaforizată, conform datelor din studiul de fezabilitate. Acest giratoriu ar putea fi de folos şi pentru uşurarea accesului rutier dinspre strada Laboratorului, care, tot în teorie, e inclusă într-un proiect de extindere despre care nu s-au mai auzit prea multe în ultima vreme, proiect prin care autorităţile locale vor să realizeze o prelungire rutieră, conectând cele două tronsoane de stradă cu acelaşi nume despărţite de fabrica de ţigări şi realizând, implicit, o nouă legătură între Cantacuzino şi Republicii, alternativă la Şoseaua Vestului.
Revenind la terminalul multimodal, acesta ar urma să aibă 124 de locuri de parcare pentru autoturisme, dintre care 5 dedicate persoanelor cu dizabilităţi, 10 locuri pentru autobuze, 4 pentru troleibuze, 7 pentru microbuze şi maxi-taxi, 8pentru motociclete şi o staţie pentru taxiuri, fără un număr de spaţii specificat în proiect. Autorităţile mai vor să creeze un spaţiu special pentru închirierea de biciclete, cu spaţii pentru 20 de bucăţi, plus amenajări de trotuare şi piste de biciclete. În cadrul aceleiaşi investiţii urmează să fie construită şi o clădire care urmează să conţină spaţii administrative şi tehnice, o sală de aşteptare, un dispecerat, o zonă pentru vânzarea de bilete şi grupuri sanitare. De asemenea, proiectul mai prevede amenajarea de staţii pentru autobuzele şi troleibuzele TCE Ploieşti, amenajarea de spaţii verzi, plantări de copaci şi construirea unei staţii de încărcare pentru maşini electrice şi hibride.