Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP).
Măsura este prima propusă de Ministerului Dezvoltării, pentru reducerea costurilor administrative, după învestirea noului Guvern. Aceasta va fi aplicată începând cu 1 august.
Astfel, de luna viitoare, activitatea desfășurată în ședințele plenare și în comisiile acestei autorități consultative, care vizează activitatea poliției locale, va fi neremunerată.
„Reducem costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an, în total, în România, iar economiile pentru 2025 sunt de 6,8 milioane de lei”, a declarat ministrul Cseke Attila.
Membrii Autorităților Teritoriale de Ordine Publică primeau indemnizații de ședință stabilite de Consiliul General al Municipiului București sau de consiliile județene, în cuantumuri de 5-10% din indemnizația lunară a primarului general sau a președintelui consiliului județean.
„Pentru că membrii ATOP participă la ședințe ordinare trimestriale, dar și la ședințe extraordinare, ori de câte ori este nevoie pe an, la convocarea președintelui sau la solicitarea unui număr minim de membri, cheltuielile cu aceste indemnizații variau foarte mult de la un județ la altul, fiind între 400-500 lei și câteva mii de lei, fără un criteriu unitar de stabilire a acestor valori”, explică reprezentanții Ministerului Dezvoltării.
Calculele prezentate de instituție arată că, în unele județe, indemnizația pentru o singură ședință lunară ajungea la 3.285 lei net pentru o singură ședință lunară, ceea ce însemna un fond lunar de 50.000 lei și un buget anual de 600.000 lei pentru această structură.
VIDEO 🎦 Noi măsuri de creștere a colectării veniturilor la buget. Propunerile includ suspendarea permisului auto pentru neplata amenzilor și verificarea construcțiilor cu drona, pentru depistarea amenajărilor nedeclarate sau neautorizate
ATOP este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care se organizează și funcționează la nivelul municipiului București și al fiecărui județ. Activitatea acestuia se desfășoară în interesul comunității, în scopul sporirii eficienței serviciului poliției locale din unitatea administrativ-teritorială în care funcționează.


