Primăria Ploieşti dă aproape 20.000 de euro ca să-şi trimită angajaţii în Lisabona, să se specializeze-n soluţii informatice

Primăria Ploieşti dă aproape 20.000 de euro ca să-şi trimită angajaţii în Lisabona, să se specializeze-n soluţii informatice

După scandalurile apărute aproape an de an cu privire la cursurile de perfecţionare ţiunte la munte sau pe litoral din bani publici, Primăria Ploieşti schimbă placa... şi îşi trimite reprezentanţii în Portugalia. Autorităţile alocă 90.000 de lei, echivalentul a aproximativ 19.000 de euro, pentru transport, cazare, vizite de lucru şi schimburi de experienţă.

Primăria Ploieşti a lansat în această săptămână o procedură de achiziţie publică, pentru desemnarea unei firme care să se ocupe de organizarea unei vizite de lucru în Lisabona (sursa foto: fly-go.ro). Deplasarea este propusă pentru zece persoane, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană, denumit „Soluții informatice integrate pentru optimizarea activitatii administrative, cresterea competentelor si a nivelului de calitate a serviciilor publice pentru cetateni si mediul de afaceri la nivelul Municipiului Ploiesti”, derulat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă. În capitala Portugaliei, angajaţii din Primărie ar urma să înveţe să implementeze mai bine soluţii, conform anunţului publicat pe pagina de internet a instituţiei.

Suma totală care este alocată pentru aceste servicii se ridică la aproape 90.000 de lei. În aceşti bani intră asigurarea transportului din Ploieşti către Aeroportul Otopeni şi înapoi, la revenirea în ţară, biletele de avion dus-întors, cu bagaj de cală inclus, transfer de la aeroport la hotel şi retur, cazare pentru patru nopti în camere single, cu trei mese pezi asigurate pentru toti participantii, servicii de transport local achitate pentru toate cele cinci zile, organizarea de vizite de lucru, inclusiv "cheltuieli logistice", organizarea unei excursii "traseu şi logistică", plus asigurarea serviciilor de traducere si interpretariat pentru toate cele cinci zile. Numai organizarea vizitelor de lucru ar urma să coste 40.000 de lei, fără TVA, cu tot cu asigurarea logisticii, potrivit anunţului detaliat publicat de administraţia locală. De asemenea, pe toată durata deplasării, firma prestatoare trebuie să asigure un ghid, se mai precizează în documentaţie.

Firmele interesate au termen pe 9 martie pentru depunerea ofertelor. În urma procedurii de selecţie, e de aşteptat ca preţul final să mai scadă puţin. Totuşi, dacă ne-am raporta chiar şi la 18.000 sau 19.000 de euro, suma pare în continuare foarte mare pentru o serie de schimburi de experienţă întinse pe durata a cinci zile. Ca să avem un termen de comparaţie, la aceşti bani se găsesc garsoniere în Ploieşti. Ce-i drept, la periferie şi poate că nu tocmai în blocuri prea noi. Dar, în aceeaşi logică, dacă e să continuăm exemplul, cu banii pe două deplasări în străinătate ar putea fi cumpărat lejer un apartement, care să mai fie şi într-o zonă bună şi la un etaj intermediar. Nu întâmplător am dat acest exemplu, în contextul în care de ani întregi reprezentanţii municipalităţii se plâng că există o criză în domeniul locativ, arătând că sunt sute de dosare depuse pentru locuinţe sociale sau de necesitate. Nu ne rămâne decât să sperăm că, la revenirea din Lisabona, după ce vor fi învăţat să implementeze soluţii, poate angajaţii Primăriei vor propune spre implementare soluţia de a cheltui mai atent banii publici...

Image
Image