Contractul de execuție pentru străpungerea Gara de Sud - Gara de Vest, parte din viitorul inel interior al Ploieștiului, a fost semnat miercuri, la 12 ani de la încheierea contractului de proiectare, după numeroase blocaje și multă vreme în care nu s-a făcut nimic pentru ceea ce este considerat cel mai amplu proiect rutier al municipiului din ultimele decenii.
Contractul a fost semnat astăzi de primarul municipiului, Mihai Polițeanu, și directorul adjunct al S.C. HIDRO SALT-B-92 S.R.L. București, firma care va executa lucrarea, în prezența lui Adrian Dobre, primar al Ploieștiului la momentul depunerii proiectului pentru finanțare europeană.
„Proiectul a fost demarat în 2013, când s-a semnat contractul pentru proiectare. Până în 2016, când domnul Dobre a preluat mandatul de primar, nu s-a întâmplat nimic. Abia apoi, în perioada 2016–2019, s-a început și s-a finalizat documentația. În 2019 proiectul a fost depus, iar în 2020 a fost aprobat. Apoi, din nou, nu s-a mai întâmplat nimic până în 2023, când contractul de finanțare a fost reziliat”, a reamintit Polițeanu. Proiectul a fost depus din nou la începutul lui 2024, când a fost fazat. „Pe românește se aprobă din nou finanțarea, eșalonarea proiectului cu termen limită 31 decembrie 2025. În continuare nu se mișcă nimic. Timp de 11 luni colegii din Primărie au făcut o cursă contra cronometru pentru rezolvarea problemelor proiectului, actualizarea documentației, elaborarea caietului de sarcini, declanșarea și derularea licitației, evaluarea tehnică și financiară a multiplelor oferte și pentru depășirea contestației la CNSC. Am ajuns la momentul semnării contractului de execuție, ceea ce ne permite și execuția și eliberarea de termenul limită și de mecanismul de fazare (prin trecere formală din POR în PRSM în următoarele săptămâni)”, a detaliat edilul.
Primarul Mihai Polițeanu: „În Ploiești s-a construit ca în vestul sălbatic și cu totală lipsă de responsabilitate”
Pe scurt, așa cum subliniază acesta, „de la startul proiectului până astăzi au trecut 12 ani. În fapt, din acești 12 ani s-au lucrat doar 4 pentru acest proiect: 3 în mandatul domnului Dobre și 1 în acest mandat. Alți 8 ani au fost pierduți prin bătălii politice, lipsă de voință politică sau lipsă de viziune de dezvoltare. Timp în care orașul s-a degradat și am pierdut competiția cu alte municipii. Acum recuperăm timpul pierdut”.
„Mă bucur să văd că s-a trecut peste umorile anumitor reprezentanți ai Primăriei și că actuala administrație a adus la suprafață acest proiect, cel mai important dintre cele depuse la ADR Sud Muntenia”, a comentat și Adrian Dobre.
Străpungerea Gara de Sud - Gara de Vest >>> detalii tehnice
- Traseu: de la Piața 1 Decembrie 1918 și str. Depoului până la Gara de Vest, intersectându-se cu străzile Rudului, Macazului, Sondelor, Bobâlna, Domnișori. Traseul investiției va fi încadrat de spații de siguranță pentru bicicliști și trotuare
- Lungimea totală a străzilor supuse modernizării: 2830 metri liniari
- Suprafață drumuri: 37.345 mp
- Parcări: 570 mp
- Platforme de staționare în stații pentru mijloace de transport în comun: 737 mp
- Trotuare: 6.503 mp
- Borduri beton 20x25 cm: 6.116 ml
- Borduri beton 10x15 cm: 11.349 ml
- Pistă de biciclete: 5.366 ml
- Stații bike-sharing: 20 locuri (la intersecția dintre strada Depoului și strada Rudului)
- Stâlpi de delimitare din cauciuc: 1.570 bucăți
- Spații verzi înierbate: 9.022 mp
- Arbori platanus și hybrid (platan): 204 bucăți
- Opt stații de autobuz/troleibuz dotate cu mobilier urban modern.
- Linie aeriană de contact troleibuz construită în soluție compensată, alimentată dintr-o substație de tracțiune, curent continuu, de tip container.
- Iluminat stradal va fi asigurat cu surse LED atât pentru căile de circulație auto, cât şi pentru căile de circulație pietonală.
- Proiectul include și o serie de lucrări ce vor implica devieri, refaceri, protejări rețele edilitare, branșamente și racorduri rețele edilitare.
Valoarea contractului, finanțat în cea mai mare parte din fonduri europene, este de 102.700.753,28 lei, inclusiv TVA, iar lucrările ar trebui să fie gata în aproximativ un an și jumătate.
Investiția are o valoare totală de peste 20 de milioane de euro, din care aproximativ 8 milioane este suma alocată pentru exproprieri.


