Autoritățile din Bărcănești caută constructor pentru proiectul de modernizare a unor străzi, în valoare de aproximativ un milion de euro.
Potrivit anunțului publicat în SEAP, proiectul Primăriei Bărcănești vizează străzile Lăcrămioarelor, Zmeurei, Căpșunilor și Salviei, aflate în satul Tătărani.
Valoarea estimată a contractului este de 4.485.460 lei, fără TVA, investiția urmând să fie realizată din fonduri bugetare, în termen de cinci luni de la ordinul de începere a lucrărilor.
În cadrul procedurii a fost încheiată primirea ofertelor, în acest moment fiind în derularea evaluarea tehnică și financiară.
Autoritățile din Plopeni pregătesc continuarea lucrărilor pentru zona pietonală între Canton și biserică
Proiectul vizează străzi mici din zone care au cunoscut, în ultimii ani, o dezvoltare imobiliară considerabilă.
„Drumurile de interes local au o parte carosabilă de 3-4 m lăţime, nu sunt încadrate de borduri din beton şi trotuare, ci de acostamente înierbate fără şanţuri de captare şi dirijare ape pluviale sau cu şanţuri complet colmatate. Drumurile locale au fost împietruite cu un strat de 20-30m din balast pe un strat de argila cafenie, cu concreţiuni calcaroase, plastic vârtoasă şi rar pietriş. Excepţie face strada Salviei (DS50 l / 1) care are pe primii 49 m o îmbrăcăminte din mixtura asfaltică în grosime superficială şi complet degradată pe strat de balast de 17 cm grosime şi pe strat suport din argilă, cafenie, cu concreţiuni calcaroase, plastic vârtoasa , cu rar pietriş. Partea carosabilă prezintă o serie de defecţiuni specifice drumurilor pietruite, de tipul gropilor, denivelărilor, făgaşelor, dar şi defecţiunile specifice drumurilor modernizate de tipul faianţari, exfolieri şi desprinderi de material fapt ce împiedică desfășurarea normală a circulaţiei şi conduce la generarea de praf pe timp uscat, respectiv de noroi pe timp umed. În profil transversal panta de 2,5-3% nu este asigurată, nepermiţând scurgerea apelor de pe partea carosabilă, fapt ce conduce la băltirea ei şi implicit la degradarea sistemului rutier existent. Nu există un sistem de colectare şi evacuare a apelor pluviale alcătuit din şanţuri de pământ, rigole carosabile şi podete. Cum pe aceste drumuri nu există un sistem de colectare şi evacuare a apelor pluviale eficient, nu există nici un drenaj corespunzător al apelor de pe carosabil. Apele pluviale nu sunt dirijate într-un sistem de colectare şi evacuare de pe platforma drumurilor acestea antrenând materialele şi făcându-le impracticabile în special în perioadele ploioase, în timpul iernii şi în perioadele cu topiri de zăpadă. Accesele la proprietăţi particulare ale proprietarilor sunt necorespunzătoare, sunt realizate în regie proprie, neasigurând o curgere fluentă şi continuă a apelor pluviale colectate de pe carosabil. Semnalizarea rutieră e deficitară. Aceste drumuri nemodernizate reprezintă un factor poluant destul de important atât pentru localnicii care au casele de-o parte şi de alta a acestora cât şi pentru mediu, prin praful uscat la trecerea diverselor mijloace de transport sau din cauza vântului. Modernizarea drumurilor va duce la dezvoltarea zonei din punct de vedere economic şi social şi va avea şi un efect benefic asupra factorilor de mediu, în sensul că emisiile de praf şi a noxelor produse de autovehicule se reduc considerabil”, explică reprezentanții Primăriei Bărcănești.


