Scrisoare deschisă a angajaţilor din Consiliul Judeţean, în ziua în care se dezbate eliminarea a 101 posturi din organigramă

Scrisoare deschisă a angajaţilor din Consiliul Judeţean, în ziua în care se dezbate eliminarea a 101 posturi din organigramă
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ameninţaţi cu destituirea, în contextul în care noua conducere propune eliminarea a 101 din 247 de posturi din aparatul propriu, plus desfiinţarea a două direcţii cu 214 salariaţi, angajaţii din Consiliul Judeţean Prahova au trimis o scrisoare deschisă adresată consilierilor judeţeni, solicitându-le să nu aprobe noua organigramă. În documentul respectiv, trimis în numele tuturor angajaţilor, de pe o adresă de hotmail, se argumentează că nu a existat o evaluare adecvată a personalului şi că economia reală va fi mult mai mică decât cea estimată de noul preşedinte. Expeditorii mai susţin şi că în ultimele zile au fost aduşi salariaţi noi prin transfer de la alte instituţii, reclamând totodată şi că ar exista norme care interzic eliminarea anumitor posturi.

"Președintele ales al Consiliului Județean Prahova, domnul Iulian Dumitrescu, a concluzionat, după o săptămână de la depunerea jurământului, că a «găsit, la Consiliul Județean Prahova, o structură plafonată, fără chef de muncă, fără o cultură a obiectivelor, plină de pile de partid, așa că actuala structură n-ar face decât ca ceea ce ne-am propus ca obiective și ceea ce așteaptă oamenii care ne-au votat să se ducă de râpă», toate acestea fără o evaluare a performanțelor profesionale ale funcționarilor publici și a personalului contractual", se arată în scrisoarea deschisă, în care expeditorii reclamă şi că noua conducere a făcut anunţul prin intermediul unei conferinţe de presă, fără o discuţie prealabilă cu salariaţii, la doar opt zile lucrătoare de la începerea mandatului.

"Prin faptul că noua conducere dorește reducerea a 101 posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean, desființarea Direcției Județene de Pază, care are în prezent 159 de posturi, precum și a Direcției Județene de Protecția Plantelor și de Întreținere a Drumurilor Județene Prahova, care are în prezent 55 de posturi, considerăm că motivele nu țin de îmbunătățirea situației financiare a Consiliului Județean Prahova. Pentru a întări afirmația noastră cu privire la situația financiară, vă supunem atenției faptul că, pe de o parte, economia la bugetul Consiliului Județean cu salariile, pentru o perioadă de patru ani, reprezintă aproximativ 1% din bugetul Consiliului Județean pentru aceeași perioadă, iar pe de altă parte nu s-au avut în vedere cheltuielile cu indemnizația de șomaj, cele pentru sănătatea personalului afectat, cele pentru protecția copiilor rămași fără sprijinul financiar al mamei sau al tatălui.  Astfel, un număr de 315 salariați, în această perioadă de pandemie, în prag de sărbători, în plină iarnă, vor rămâne șomeri, contrar declarațiilor președintelui Consiliului Județean Prahova, domnul Iulian Dumitrescu, conform căruia «Prahova pe primul loc» însemnă și crearea de «noi locuri de muncă». Cât despre cei ce vor rămâne în structura aparatului de specialitate, există posibilitatea ca după 6 luni să aibă parte de o nouă modificare a organigramei și a statului de funcții.  În perioada în care incertitudinea menținerii locului de muncă planează asupra fiecărui angajat al Consiliului Județean Prahova, există persoane proaspăt angajate, atât pe funcții de conducere, cât și pe funcții de execuție! Unde este justiția unor astfel de demersuri? De ce se fac angajări și sunt aduși prin transfer oameni din afara instituției și chiar a județului Prahova, într-o perioadă în care funcționarii instituției se tem pentru locurile lor de muncă? Cu privire la externalizarea anumitor servicii din cadrul aparatului de specialitate, menționăm că, în scenariul de securitate la incendiu pentru Palatul Administrativ, este prevăzută asigurarea unui serviciu propriu de pompieri, conform normativului OMAI 75, anexă, art. 37, lit. g. Prin urmare, trebuie avut în vedere atât cadrul legislativ, cât și o evaluare corectă din punct de vedere financiar a acestor servicii", se mai arată în scrisoare.

"Avem convingerea că decizia dumneavoastră va avea la bază, în primul rând, natura legală a acestui proiect de hotărâre, dar și latura socială, umană. Doamnelor și domnilor consilieri județeni ai Consiliului Județean Prahova, fiți alături de prahoveni, luați deciziile cu bună-credință și faceți tot ceea ce stă în puterile și priceperea dumneavoastră pentru binele locuitorilor județului Prahova!", se încheie mesajul adresat consilierilor. Proiectul de hotărâre care cuprinde noua organigramă, "subţiată" cu 101 posturi, e propus azi în dezbaterea forului legislativ.

Image