Autorităţile prahovene au avut luni o şedinţă cu reprezentanţii firmei care va realiza studiul de fezabilitate pentru şoseaua ocolitoare a oraşelor Buşteni şi Azuga. Din cauza reliefului, e posibil ca o parte din traseu să fie realizată pe piloni, sub formă de viaduct, dar încă sunt multe necunoscute, aşa cum se întâmplă şi cu proiectul de la Comarnic.
După ani de zile în care au fost pasate între instituţii, proiectele de realizare a unor variante ocolitoare pentru localităţile de pe Valea Prahovei "sufocate" de DN1 au fost asumate oficial de către conducerea actuală a Consiliului Judeţean Prahova, care a lansat proiecte pentru şosele de centură pentru Comarnic, Buşteni şi Azuga, ca parte dintr-un pachet mai amplu, care mai include Vălenii de Munte, Mizil, Păuleşti şi varianta Băneşti-Valea Doftanei, care ar servi şi pe post de centură pentru Câmpina. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Cristian Apostol, a avut astăzi o şedinţă de lucru cu reprezentanţii firmei care se ocupă de studiul de fezabilitate aferent şoseleleor de centură pentru Buşteni şi Azuga, tratate ca un singur proiect, care foarte probabil în perioada de implementare va fi împărţit în trei sau patru etape.
"Aşteptăm ca proiectantul să vină cu mai multe propuneri de traseu pentru acest proiect. Din cauza configuraţiei zonei, sunt tronsoane unde este greu de găsit o soluţue tehnică. Un exemplu este la ieşirea din Azuga, după gară. N-ar fi exclus să fie propusă construirea unui viaduct, va trebui să vedem şi care sunt costurile aferente. Probabil că proiectul va fi împărţit în trei sau patru zone, astfel încât să se asigure un ritm de lucru cât mai bun", ne-a declarat, luni, vicepreşedintele Cristian Apostol. Acesta a mai anunţat că săptămâna aceasta e de aşteptat să fie semnat şi contractul pentru studiul de fezabilitate aferent centurii comunei Păuleşti. Cel mai complicat din acest "pachet" pare să rămână proiectul de la Comarnic, în contextul în care pe un spaţiu relativ redus ar trebui să încapă DN1, calea ferată, viitoarea şosea de centură şi viitoarea autostradă Ploieşti-Comarnic-Braşov. În scenariul în care s-ar decide ca ambele investiţii noi să fie realizate la vest de drumul naţional, e luată în calcul o variantă ca o parte din viitoarea autostradă să fie tot sub formă de viaduct, însă asta ar presupune să se construiască pe albia majoră a râului Prahova. Există şi o variantă de traseu pentru viitoarea autostradă prin est, cu un tunel sau o înşiruire de tuneluri care să se întindă pe circa şase kilometri pe raza oraşului Comarnic, potrivit scenariilor actuale analizate de autorităţi.