#SePoate! Cum ar trebui să arate o staţie de transport public la standarde moderne | GALERIE FOTO

#SePoate! Cum ar trebui să arate o staţie de transport public la standarde moderne | GALERIE FOTO
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

După ce aprilie a fost dedicată artei stradale, rubrica noastră de soluţii creative şi idei destinate autorităţilor locale se va concentra, în luna mai, pe mobilitate urbană şi transport public. Începem cu o serie de idei legate de transportul public, mai precis de modernizarea staţiilor.

De când cu fondurile europene disponibile pentru mobilitate urbană, autorităţile din Ploieşti au tot vorbit despre „terminale multimodale”, „interconectivitate” sau „transport inteligent”, însă în materie de atenţie acordată călătorului puţine îmbunătăţiri s-au văzut până acum. Modernizarea staţiilor de transport public reprezintă una dintre ideile prezentate frecvent la concursurile sau dezbaterile despre mobilitate urbană în România (dovada aici sau aici). În această notă, o staţie inteligentă ar trebui să aibă măcar o hartă - eventual interactivă - cu celebrul „tu eşti aici” şi informaţii despre traseele care circulă prin zonă, posibilităţile de transbordare, punctele de interes turistic şi rutele care duc spre ele, preferabil şi într-o limbă de circulaţie internaţională, nişte panouri cu informaţii despre traseele deservite de respectiva staţie şi orarul de plecare, plus un minim confort pentru călători. Adică, în cea mai simplistă variantă, să existe iluminat, să nu te plouă şi să existe un şezut un pic mai confortabil decât şipca de o palmă lăţime din majoritatea staţiilor din Ploieşti. De fapt, în această accepţiune, constatăm că Ploieştiul are foarte puţine staţii şi multe copertine, cu tot respectul pentru eforturile de reabilitare făcute recent de cei de la TCE. Eventual, ca să mai genereze nişte venituri, o staţie modernă ar putea îngloba şi câteva panouri publicitare, poate şi tonete sau magazine dacă spaţiul permite. A, şi măcar un nume al staţiei, trecut pe undeva, la vedere, pentru nefericiţii care nu cunosc oraşul.

Peste aceste cerinţe minime pot să apară şi chiţibuşuri suplimentare. De exemplu, în unul dintre articolele recomandate mai sus, am dat peste un proiect al studenţilor la master de la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism din Bucureşti, care au visat la staţii de transport care și-ar asigura energia cu ajutorul unor panouri fotovoltaice sau turbine eoliene și ar colecta apa pluvială, ar avea mobilier de odihnă realizat din materiale reciclabile, are avea aparate de informare sau de eliberare de bilete şi ar fi prevăzute cu tehnologii cu dinam, cu ajutorul cărora oamenii care aşteaptă autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul și-ar putea încărca telefoanele mobile, pedalând pe biciclete sau mergând pe o bandă.

{cwgallery}

Dincolo de aspectele care ţin de funcţionalitate, există numeroase soluţii creative legate de modul în care poate să arate o staţie de transport public, însă vom prezenta mai multe sugestii în episodul de săptămâna viitoare.

Campania „Se poate!” continuă zilele viitoare cu noi exemple, idei şi soluţii creative. Urmăreşte în continuare Telegrama.ro! Ne poţi ajuta şi lăsându-ne comentarii aici sau pe pagina de Facebook a redacţiei şi distribuind acest articol dacă ţi-a plăcut.

Image