Consultare publică pentru proiectul de Lege pentru înființarea Registrului Naţional al Registrelor (RNR)

Potrivit unui comunicat de presă, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) lansează în consultare publică, astăzi, 3 iunie 2019, proiectul de Lege privind realizarea Cadrului naţional de referinţă pentru realizarea interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (CNRTIC).

Practic, este vorba despre niște măsuri legislative și administrative care vor interconecta bazele de date. Elementul principal al proiectului este stabilirea unui cadru al registrelor de bază:
registrul persoanelor, adreselor, terenurilor, firmelor și cel auto.

Potrivit proiectului de Lege, se va înființa Registrul Naţional al Registrelor (RNR), care va funcționa ca un index al datelor stocate de către instituțiile publice.
RNR va fi administrat de Agenția pentru Agenda Digitală a României (AADR) și va fi alcătuit în colaborare cu instituțiile publice care dețin aceste date.
AADR va avea rolul de asistare a instituțiilor și autorităților publice în vederea asigurării conformității cu legea a proiectelor de informatizare și va căpăta rol de avizator pentru aceste proiecte de informatizare, anterior intrării acestora în Comitetul Tehnico-Economic pentru Societate Informațională.

 

În cele ce urmează vă prezentăm integral comunicatul de presă al Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale:

 

COMUNICAT DE PRESĂ

București, 3 iunie 2019

MCSI lansează în consultare publică proiectul pentru realizarea interoperabilităţii între instituții în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) lansează în consultare publică, astăzi, 3 iunie 2019, proiectul de Lege privind realizarea Cadrului naţional de referinţă pentru realizarea interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (CNRTIC).

Proiectul de lege urmărește asigurarea viziunii exprimate în Programul de guvernare 2017—2020 (capitolul „Politici în domeniul comunicațiilor - Convergență digitală”), referitoare la simplificarea procedurilor și debirocratizare prin e-guvernare. De asemenea, sunt puse în practică recomandările Cadrului European de Interoperabilitate (EIF).

Scopul legii este de instituire a unui cadru general pentru administrarea interoperabilității sistemelor informatice ale instituțiilor publice care trebuie să furnizeze servicii către cetățeni. În esență, este vorba despre măsurile legislative și administrative care să ducă la interconectarea bazelor de date. Legea își propune să stabilească premisele pentru organizarea unitară a arhitecturilor tehnologiei informației și a comunicațiilor (TIC) ale instituțiilor publice, astfel încât aceastea să poată conlucra, inclusiv transfrontalier.

Elementul principal al proiectului este stabilirea unui cadru al registrelor de bază. Au fost definite cinci registre de bază: registrul persoanelor, adreselor, terenurilor, firmelor și cel auto.

Potrivit proiectului, se înființează Registrul Naţional al Registrelor (RNR), care funcționează ca un index al datelor stocate de către instituțiile publice. Registrul Registrelor va fi administrat de Agenția pentru Agenda Digitală a României (AADR), care îl va alcătui în colaborare cu instituțiile publice care dețin aceste date.

Prin această lege se conferă AADR rolul de asistare a instituțiilor și autorităților publice în vederea asigurării conformității cu legea a proiectelor de informatizare. De asemenea, AADR va căpăta rol de avizator pentru aceste proiecte de informatizare, anterior intrării acestora în Comitetul Tehnico-Economic pentru Societate Informațională.

Prevederile legii, inclusiv normele tehnice, sunt obligatorii pentru instituțiile publice centrale și opționale/cadru de referință pentru celelalte instituții publice.

Biroul de presă al MCSI
Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Tel: 0785.235.222
Tel: 0213114144

Image
Image
Image