De ce varianta în care va fi construită autostrada Ploiești - Brașov este considerată nefericită și păguboasă

Varianta parteneriatului public-privat poate fi nefericită pentru mult aşteptata autostradă Ploieşti - Braşov. Drumurile de mare viteză construite în acest regim nu sunt gata la timp şi de multe ori costă mai mult decât estimările, arată un raport al Curţii Europene de Conturi, citat de Digi24.

Concluziile vin după ce au fost analizate şase asemenea proiecte din Spania, Grecia şi Irlanda. Grecii au terminat cu întârziere de patru ani mai multe autostrăzi construite de autorităţi în parteneriat cu companii particulare.

Avertismentul trebuie luat în considerare în contextul în care Guvernul de la București negociază Autostrada Zăpezii cu firme din China şi Turcia.

Preţul se apropie de un miliard şi jumătate de euro şi va îndatora ţara pe 40 de ani, mai scrie sursa citată.

Premierul Viorica Dăncilă declara, la începutul lunii martie, că autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov va fi primul proiect în infrastructură în parteneriat public-privat și că în luna mai va fi anunțat câștigătorul, respectiv vor începe lucrările. Pe surse a apărut informația că șantierul se va deschide în jurul datei de 20 mai.

Citiți și: Lucrările la autostrada Comarnic - Brașov încep pe 20 mai - surse

Sursa foto: stirileprotv.ro

 

 

Image
Image
Image