Facebook a înăsprit regulile privind plasarea de publicitate electorală în UE

Facebook a înăsprit regulile privind plasarea de publicitate electorală pe platforma sa dedicată Europei. Demersul a apărut pe fondul unor presiuni ale Comisiei Europene, care cere mai multă acţiune pentru prevenirea oricărui tip de amestec străin în scrutinul europarlamentar de la sfârşitul lunii mai.
Acuzată de toleranţă în faţa propagării ştirilor false, în special dinspre Rusia, reţeaua de socializare Facebook a anunţat că şi-a sporit resursele şi personalul, în scopul de a asigura integritatea alegerilor europene. „Este vorba de o prioritate pentru comapanie, nimeni nu trebuie să se îndoiască de acest lucru“, a declarat Richard Allan, vicepreşedinte al Facebook, în cursul unui videoconferinţe cu jurnaliştii la Bruxelles, transmite Reuters citat de adevarul.ro.
Facebook a pus la dispoziţie un instrument care permite utilizatorilor să vadă cine difuzează publicitate în scop electoral pe platforma sa, pentru ce sumă şi câte persoane au consultat un conţinut. Cei care postează publicitate electorală vor fi nevoiţi să parcurgă un proces de autorizare.
Solicitanţii trebuie să furnizeze documente de identitate şi detalii de contact amănunţite care să permită realizarea unor verificări. De asemenea, nu se poate plăti pentru a difuza o campanie dintr-o altă ţară. Facebook a creat totodată un sistem de identificare a conţinuturilor publicitare care încearcă să scape acestor reglementări, solicitând utilizatorilor săi să raporteze orice abuz.
Toată publicitatea electorală va fi arhivată şi păstrată timp de şapte ani într-o bibliotecă digitală (Ad Library) cu acces liber, ceea ce va permite presei, cercetătorilor, politologilor şi ONG-urilor să o studieze. Autorităţile vor putea la rândul lor să recurgă la această arhivă dacă au nevoie pentru investigaţii. Toate conţinuturile electorale care nu respectă noile criterii vor fi blocate începând de la mijlocul lui aprilie.
Scopul acestor măsuri este de a împiedica organizaţiile sau persoanele fizice străine să încerce să influenţeze votul alegătorilor europeni prin intermediul anunţurilor de pe Facebook sau Instagram.
Aceste măsuri, care sunt implementate deja în Statele Unite, Brazilia, India, Marea Britanie, dar şi în Ucraina, vor fi extinse la nivel mondial începând din iunie.
Foto cu caracter ilustrativ.

Image
Image
Image