fbpx

Familie de români obligată să se izoleze în hotel, în Grecia, după ce fiica a făcut enterocolită

O româncă a povestit, pe Facebook, experienţa de coşmar prin care a trecut în timpul concediului petrecut în Grecia, după ce fiica ei s-a simțit rău, de la o enterocolită. Potrivit turistei, întreaga familie a fost obligată să se izoleze, până la finalul sejurului, deși nu exista niciun semn că ar fi infectați cu Covid.

Românca a relatat totul pe pagina Forum Grecia:

"Doresc sa va împărtășesc experiența mea și a familiei mele trăită intr-un concediu mult dorit dar care s-a transformat într-un concediu ratat.

Sâmbăta trecuta,  1 august, am plecat cu sotul și fiica mea în vârstă de 12 ani în Grecia. Am considerat ca este o destinație mai sigura pentru a petrece vacanta. Am ales sa ne deplasam cu mașina personala. După un drum de 6 ore prin Bulgaria am reușit sa ajungem în vama. Aici am așteptat încă 4 ore pentru a trece în Grecia. Acolo am aflat de acest forum, de la un alt turist care astepta ca si noi. Am avut emotii pentru ca nu o sa reușim sa trecem la timp deoarece depășisem cele 72 de ore cat aveau valabilitate testele pentru covid. Am trecut cu bine și după alte 2 ore am ajuns la hotelul unde aveam rezervare,  (...). Este un hotel foarte frumos. Dupa 3 zile petrecute si dupa cina servita la acest hotel fiica mea a acuzat o stare de rău, manifestata cu greata și durere abdominala. La starea de rău s-a adăugat și un atac de panica declanșat de frica de a nu avea coronavirus. Având 12 ani înțelege destul de bine ce înseamnă acest virus, mai ales datorita mediatizării. Am decis împreună cu sotul sa chemam medicul de la hotel sa o consulte. Diagnosticul a fost o posibila enterocolita, fără a avea simptome specifice virusului. Ne a recomandat sa rămânem în camera ziua următoare și sa tina un regim alimentar și dacă dupa 2 zile starea este mai rea o va testa pentru Covid. Dupa ce i am administrat o pastila de No Spa s-a liniștit. Dimineața următoare s-a trezit linistita si fără dureri. Specific faptul ca nu a făcut febra, nu a avut tuse, nu a vomitat și nu si -a pierdut mirosul sau gustul. Cei de la hotel ne-au sunat sa ne întrebe cum se simte copilul și ne-au spus sa stam în camera.

În continuare am rămas în camera asa cum ne recomandasera. Dupa-amiza am sunat la receptie sa întreb cât timp tb sa stam în camera și răspunsul a fost pana la finalul sejurului. Adica încă 3 zile. Am întrebat care este motivul pentru care trebuie sa stam izolați atâtea zile și ne-au spus ca fiica noastră este suspecta de Covid. Am crezut ca nu aud bine. Le-am explicat ca starea ei de sănătate este foarte bună și ca nu este mai rea. Ne-au spus ca asa a stabilit conducerea hotelului și  trebuie ca fiica mea sa fie testata.  Vor trimite o mașină speciala de la Salonic si tb sa merg doar eu și fiica mea. Am cerut sa vad raportul medicului pe care acesta în mod normal trebuia sa- l elibereze medicul imediat după consultație, împreună cu factura și chitanta. Fara aceste documente nu putem sa ne recuperam banii de la asigurare. Nu am primit niciun raport cu toate ca am insistat și noi și agenția de turism prin care am plecat.

Am refuzat sa plec singura, doar cu fiica,  la Salonic, în jur de 90 km si le-am comunicat ca accept testarea doar la hotel. Aceștia au spus ca nu este posibil acest lucru. Copilul s-a speriat foarte tare și a început sa plângă. Dupa multe discuții cu cei de la hotel le-am spus ca voi anunța ambasada pentru felul în care suntem tratați, ca doar o durere de stomac, care cel mai probabil s-a declanșat de la mancarea consumată la terasa hotelului, fara alte simptome, nu sunt motive întemeiate pentru avea covid.

Am reușit sa vb la Consulat si cei de acolo ne-au spus ca nu este normal cum procedează cei de la hotel, ca ni se incalca toate drepturile, mai ales ca nu au un raport medical care sa recomande acest lucru și ca dacă vrem sa plecam din hotel putem sa o facem. Intr-un final conducerea hotelului a decis sa nu mai mergem la Salonic si sa i facem din sânge analizele care indica daca faptul ca fiica noastră are vreun virus. Am tot insistat pentru raport si au vb cu ei si cei de la Consulat. Am primit intr-un final pe whatsapp o poza cu o imagine incompleta a raportului. Am rămas șocați când am citit lucruri care nu se întâmplasera, faptul ca fiica mea a vomitat si ca tb sa stam izolați pana la o noua testare pentru Covid, acest lucru fiind nespecificat de medic dupa consultatie. Chiar ne-a asigurat ca nu sunt semne de Covid si doar dacă lucrurile se agraveaza va trebui testata. Am înțeles imediat ca medicul a scris exact asa cum au dorit cei de la hotel. Am primit amenințări de la receptie ca daca nu mergem cu copilul sa facă teste de sânge nu putem sa plecam si cheamă politia.

Am încercat sa mai vb la consulat si culmea este ca aceștia si-au schimbat punctul de vedere, ca nu au ce sa facă și tb sa respectam ce decid cei de la hotel , ca nu avem cum sa demonstram faptul ca nu este real ce s-a scris în recomandare. Atunci am realizat ca nu avem niciun sprijin din partea autoritatilor și suntem singuri. Ziua următoare am mers la un cabinet local, impus de cei de la hotel. În timpul recoltării analizelor medicul nu a purtat mănuși, nu a reușit de la prima înțepătura fiind nevoie de 2 intepaturi. Nu pot sa va spun ce simțeam în acele momente când vedeam disperarea din ochii copilului. Rezultatele au fost foarte bune.  Am dus rezultatele la hotel și am solicitat faptul ca vrem sa plecam din hotel. Era deja un concediu ratat si nu avea niciun rost sa mai stam, chiar dacă am pierdut 1 zi de cazare plătită. Nu au îndrăznit sa mai spună ceva si ne-au lăsat sa plecam. Raportul, factura si chitanta pentru consultație abia la plecare ne-au fost date.

Dupa cele întâmplate consider ca este riscant sa pleci din tara, in special daca sunt si copii, pentru ca daca apare vreo problema de sănătate riști sa ajungi suspect de covid, chiar dacă simptomele nu indica acest lucru, iar din  partea autorităților nu ai niciun sprijin.

Va doresc un concediu linistit!"

Postarea turistei din România o găsiți AICI.

Foto cu caracter ilustrativ (sursa: multimedia.europarl.europa.eu)

Publish modules to the "offcanvas" position.