Prima controversă majoră legată de autostrada Ploiești - Brașov. Ce spune un constructor spaniol descalificat

Unul dintre cei cinci ofertanţi pentru construirea în parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, spaniolii de la Acciona Concesiones – FCC Construccion, a fost eliminat din cursă de Comisia Națională de Prognoză, dar contestă soluția la Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). În documentul depus, prezentat de G4Media.ro, constructorul califică drept “absurdă” și “vădit nelegală” decizia Comisiei Naționale de Prognoză.

Comisia Națională de Prognoză i-a anunțat pe spanioli că solicitarea lor de a participa la procedura de selecție a fost respinsă deoarece asocierea de firme spaniole nu a prezentat acordul de subcontractare dintre ofertanții asociați și cei doi subcontractanți declarați.  Potrivit spaniolilor, nici nu era nevoie de depunerea unui astfel de acord de subcontractare, atâta timp subcontractorii sunt firmele din asociere.

“Eroarea Autorității Contractante și decizia vădit nelegală de respingere a candidaturii sunt de fapt bazate pe o înțelegere eronată a rolului «subcontractantului» în procedura PPP. Autoritatea contractantă asimilează «subcontractantul PPP» cu subcontractantul din achizițiile publice clasice, ignorând faptul că în acest caz compania este și parte în Asociere și subcontractant. Compania a depus scrisoarea de participare exprimându-și fără echivoc voința de a participa la procedură. Din acest motiv nu se mai impunea exprimarea voinței sale în calitate de terț susținător – subcontractant”, se arată în documentul depus de spanioli la CNSC pe 5 februarie și citat de G4Media.ro.

Spaniolii consideră că decizia Comisiei Naționale de Prognoză de a-i scoate din cursă “este absurdă”.

Autostrada „Ploieşti-Braşov” prevede o durată de proiectare, execuţie şi operare de 24 de ani. În cadrul proiectului este inclusă şi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire. Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede, de asemenea, plăţi anuale din fonduri publice care să asigure recuperarea investiţiei de către partenerul privat.

 

Image
Image
Image
Image