România cere aproape 25 de milioane de lei, de la Uniunea Europeană, pentru amenajarea trecerilor la nivel cu calea ferată

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că a depus, zilele trecute, aplicația de finanțare pentru proiectul "Măsuri de îmbunătățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată". CNAIR încearcă să obțină fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană, pentru "implementarea măsurilor care contribuie la îmbunatățirea siguranței traficului și securității transporturilor, în conformitate cu strategiile naționale în domeniu, anume implementarea de măsuri de îmbunatățire a siguranței traficului prin amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor cu calea ferată, respectiv furnizarea, transportul și montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, stâlpișori delimitare sensuri de circulație, semnalizare rutieră orizontală cu  caracteristici superioare (simboluri preformante și benzi rezonatoare din marcaj rutier)".

Concret, implementarea proiectului ar presupune creșterea siguranței rutiere pentru 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată, până la sfârșitul anului 2021, respectiv reducerea cu 50%, până la sfârșitul anului 2023, a numărului de decese înregistrate în urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori la trecerile la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată.

Potrivit informațiilor publicate de CNAIR, valoarea totală a  proiectului este de 34.324.881,41 lei, acesta urmând să fie finanțat, în proporție de 85% (24.556.592,25 de lei),  din Fondul European de Dezvoltare Regională. Restul de 15%, adică 4.333.516,27 de lei, va reprezenta contribuție proprie. Autoritățile române vor mai suporta și cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA, adică un total de 5.434.772,89 de lei.

 

 

Image
Image
Image
Image
Image