fbpx

Turista testată pozitiv în Creta venea din România, nu din Germania. Precizările MAE

Turista testată pozitiv în Creta venea din România, nu din Germania. Precizările MAE
Image
Image

O eroare strecurată în informațiile transmise de autoritățile elene, privind data sosirii femeii de naționalitate română testate pozitiv în Creta, a creat confuzie cu privire la locul din care plecase aceasta în vacanță. Până la urmă, s-a dovedit că turista venea din România, nu din Germania, așa cum s-a speculat, pe baza datelor făcute publice inițial.

"În continuarea precizărilor transmise referitoare la cazul turistului român confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în Grecia - Insula Creta, MAE precizează că, în urma solicitării Ambasadei României la Atena de clarificare a circumstanțelor cazului, autoritățile elene au informat că cetățeanul român a sosit în Creta la data de 1 iulie (și nu 2 iulie, așa cum comunicaseră inițial aceleași autorități elene), cu o cursă charter directă pe ruta București - Heraklion.

De asemenea, conform informațiilor transmise de autoritățile elene, cetățeanul român a fost deja transferat în unitatea hotelieră special destinată în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei. Starea persoanei infectate este bună, aceasta beneficiind de monitorizare medicală.

Reprezentanții Ambasadei României la Atena sunt în dialog cu cei doi cetățeni români, fiind pregătiți să acorde asistență consulară, dacă situația o va impune, conform competențelor legale și cu stricta respectare a măsurilor adoptate de autoritățile statului de reședință în contextul pandemiei de COVID-19.

MAE precizează că a transmis și transmite informațiile relevante în acest caz în strictă conformitate cu elementele comunicate la rândul lor de autoritățile grecești", se arată într-un comunicat al Ministerul român de Externe.

Cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/51914, http://atena.mae.ro, http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro și www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații şi sfaturi de călătorie.

Sursa foto: Shutterstock via euractiv.com

 

Image

Publish modules to the "offcanvas" position.