CFR Infrastructură a semnat, în cursul acestei luni, două contracte de lucrări pentru reînnoirea infrastructurii feroviare între Buzău - Făurei (firul II), unde viteza de circulație va crește de la 30 de km/h la 120 km/h.
Oficialii companiei au anunțat că valoarea contractelor, cu Asocierea WIEBE România SRL (liderul Asocierii)/SWIETELSKY Construcții Feroviare SRL, este de 41,7 milioane de lei, fără TVA, și va fi suportată de la bugetul de stat. “Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare se vor executa prin ȋnlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii tehnici proiectați, pe segmentul feroviar Buzău - Buzău Sud - Cilibia - Făurei (38,6 km), de la km 129+016 la km 167+700 (firul II), și au drept scop creșterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră”, au mai precizat reprezentanții companiei.
Buzău – Făurei în 27 de minute
Distanța va fi parcursă în aproape jumătate din timpul necesar în prezent, mai anunță aceștia: “Durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute”.
“Ca urmare a lucrărilor, va crește viteza de la 30 km/h, în prezent, la 120 km/h, pentru trenurile de călători. Și lucrarea va fi gata în 5 luni! Costul lucrărilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km (incluzând valoarea șinelor noi care sunt achiziționate de CFR). Sunt bani extraordinar de bine cheltuiți având în vedere impactul rapid și uriaș. Am explicat în mod repetat că dincolo de modernizările masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar câteva sute de km de rețea, trebuie să reînnoim miile de kilometri de cale ferată degradată cu restricții de viteză”, a declarat și ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Modelul ar trebui aplicat în toată țara
Acesta spune că astfel de lucrări ar trebui realizate pe mii de km de rețea, pentru că “sunt relativ ieftine, rapide și cu câștig enorm. Pentru asta, ne trebuie finanțare. De aceea m-am luptat, la începutul anului, ca în legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Întreținerea infrastructurii feroviare” să avem un plus de 200 de milioane de lei. Acești 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact în astfel de lucrări de ȋnlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii, pentru ridicarea restricţiei de viteză şi aducerea liniei ȋn parametrii proiectați ai liniilor. Anul acesta va fi un record de linie reînnoită prin înlocuire la rând. Dar ținta noastră ca țară, în anii următori, trebuie să fie de cel puțin 10 ori mai mare. Va trebui să creștem semnificativ aceste alocări de la an la an, să ajungem să discutăm de lucrări de reînnoire în valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce în anii următori calea ferată în zona decenței”, a mai spus Drulă, menționând că există o axă în PNNR pentru astfel de lucrări, dar și demersuri ca ele să primească alocări mai importante, în anii următori, și de la bugetul de stat.