Cazul navei cu oi răsturnate în Portul Midia. Vasul este tot pe mare la 19 zile de la incident

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Nava încărcată de zeci de mii de oi şi răsturnată în Portul Midia este tot pe mare, la 19 zile de la incident. Potrivit MEDIAFAX, Administraţia Porturilor Maritime spune că este vorba despre un caz fără precedent, pentru că nu poate interveni la navă în aşa fel încât să fie adusă la mal.

Administraţia Porturilor Maritime, instituţia care se ocupă de nava răsturnată la Midia, nu are capacitatea să întoarcă nava pe poziţie şi să o aducă la mal, motiv pentru care a cerut oferte de la firme să găsească una care are echipamenele necesare. Pentru că este o premieră şi nu s-au mai confruntat cu o astfel de situaţie, reprezentanţii APMC spun că nu pot estima când va fi rezolvată situaţia.

Potrivit sursei citate, Daniela Şerban, directorul Porturilor Maritime Constanţa, a transmis joi că se fac toate demersurile legale pentru a rezolva situaţia navei sub pavilion Palau răsturnată pe 24 noiembrie în Portul Midia şi că instituţia pe care o conduce a lansat o solicitare de oferte pentru a desemna firma care se va ocupa de ranfluarea navei: „CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa nu poate realiza operaţiunea cu forţe proprii, neavând utilajele necesare. Din acest motiv, au fost începute demersurile în vederea solicitării de oferte, conform legii, pentru a putea decide ce firmă va interveni efectiv pentru ranfluarea navei. Atunci când vor fi depuse ofertele, CN APM va lua rapid o decizie pentru a începe operaţiunea”, a transmis CNAPMC.

Reprezentanţii Porturilor Maritime nu pot estima însă când va fi terminată operaţiunea, ţinând cont că nu s-au mai întâlnit cu un astfel de caz până acum: „Acest caz nu are precedent, iar din acest motiv este dificil de estimat când va fi finalizată operaţiunea. Trebuie luate în calcul valoarea, soluţia tehnică a firmei care va face ranfluarea, dar va fi foarte importantă şi durata operaţiunii pe care o va propune în ofertă”.

În ceea ce priveşte pericolul ecologic de infestare a apei şi a aerului în zonă, APMC a transmis că nava este înconjurată cu baraje antipoluante şi că până acum nu au fost întregistrate scurgeri de combustibil.

De asemenea, verificările CNAMPC sunt completate de Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, care monitorizează calitatea aerului din zonă.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat pe 24 noiembrie în Portul Midia. Vasul era încărcat cu 14.600 de oi. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. După incident, mai multe organizaţii internaţionale de protecţie a animalelor au protestat faţă de exportul de animale vii. Subiectul a făcut înconjurul presei internaţionale, fiind dezbătut şi în Parlamentul European.

Sursă foto MEDIAFAX.

Image