La Mangalia a început construcția celei mai mari nave din lume, pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministerul Economiei a anunțat un nou proiect de amploare care începe pe șantierul naval din Mangalia. Este vorba despre construcția unei nave pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime.

Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume. Aceasta va opera în largul Namibiei.

Valoarea contractului este de aproximativ 42 de milioane de euro, a mai anunțat Ministerul Economiei. Construcția navei va dura doi ani.

Beneficiarul navei este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri - în largul coastei de sud-vest a Namibiei.

Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

Șantierul Naval Damen Mangalia este cel mai mare șantier din Europa.

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

 

Foto simulare (sursa: Ministerul Economiei)

Image