La Mangalia vor fi construite vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim

Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Ministerul Economiei a anunțat că noi contracte majore au fost atrase de Şantierul Damen Shipyards Mangalia, după doar șase luni de când acesta beneficiază de reţeaua internaţională de vânzări Damen, astfel că aici se va lucra, din această vară, la capacitate maximă. Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale şantierului din Mangalia: nave de croazieră, nave destinate transportului de pasageri şi nave offshore.

"Putem spune că, prin aceste contracte Şantierul Naval Damen Mangalia îşi reîncepe activitatea şi începe să producă nave de mari dimensiuni în cel mai mare şantier naval din Europa. Economia României are de câştigat, pentru că sunt produse cu valoare adăugată mare. În plus, sunt create locuri de muncă, oportunităţi şi perspective pentru viitorii investitori şi furnizori Este o nouă etapă în construcţia navală din România, care permite continuarea unei lungi tradiţii a construcţiilor navale în Marea Neagră", a declarat Niculae Bădălău, Ministrul Economiei.

Unul dintre aceste noi proiecte este o navă de croazieră - un mega iaht de 155 de metri pentru călătorii de lux în întreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia și marchează intrarea grupului Damen pe piaţa vaselor de croazieră. Iahtul va fi construit în întregime la Mangalia.

Tot aici, muncitorii români vor construi vase de transport şi o navă complexă pentru exploataţii offshore, cu o capacitate de încărcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).

"Potenţialul Şantierului Mangalia este imens şi reprezintă baza ca Damen să-şi realizeze ambiţiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, în special pentru sectorul de croazieră, de nave de transport pasageri şi offshore-energetic. Şantierul oferă oportunităţi nu doar pentru grupul Damen, ci şi pentru personalul din construcţii navale şi pentru industria maritimă românească în ansamblu", a declarat Chris Groninger, Managing Director al Şantierului Naval Damen Mangalia.

Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, şabloane de submarine şi diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vânt de pe mare, precum şi pentru pieţele de acvacultură. În plus, se ţine seama de o gamă largă de nave offshore, inclusiv navele de inspecţie şi de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a câmpului şi nave specializate de adâncime care acoperă atât sectoarele regenerabile, cât şi cele neregenerabile din întreaga lume.

Când grupul Damen a preluat conducerea operaţională, în Şantierul Mangalia erau 1.700 de angajaţi, dar este de așteptat ca numărul să ajungă la 2.500 de angajați. Totodată, Şantierul Damen Mangalia îşi intensifică cooperarea cu şcolile profesionale, nu numai în Mangalia, ci şi pe întreg teritoriul României. Pentru a susţine această nouă generaţie de constructori de nave, Şantierul Naval Mangalia oferă cursuri de formare la faţa locului şi locuri de cazare pentru participanţi.

 

 

Image