Leşurile animalelor de pe epava scufundată din Portul Midia îngreunează eforturile scafandrilor

Leşurile animalelor de pe epava scufundată din Portul Midia îngreunează eforturile scafandrilor

Deşi termenul de 35 de zile din contractul semnat între Administraţia Porturilor Maritime şi societatea care se ocupă de ranfluarea epavei cu oi moarte de la Midia a expirat, lucrările continuă şi vor fi prelungite din cauza zilelor cu vreme rea în care nu s-a putut lucra.

„În contract sunt prevăzute clar condiţiile meteo în care se consideră că nu se poate lucra şi se referă fie la viteza vântului, fie la temperatură, fie la precipitaţii. Mai sunt întrebări legate de termenii contractului. Este atribuţiunea departamentelor comerciale de a discuta, pentru că sunt evidenţiate clar zilele în care nu s-a putut lucra din cauza vremii sau a manevrelor din port. Se va prelungi termenul. Evident, nu e numai vremea de luat în calcul. Atâta vreme cât nava asta, la începutul acţiunii au fost prezentate nişte documente, iar în teren s-a văzut că planurile difereau foarte mult de realitate, e clar că a fost îngreunată mult mai mult şi durata a trebuit să fie extinsă, pentru că au fost luate măsuri suplimentare, lucrări suplimentare. Nu trage nimeni de timp, asta e evident. S-a lucrat chiar şi noaptea”, a declarat pentru MEDIAFAX Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de ranfluarea navei.

După lucrările din ultimele săptămâni, nava a ajuns la 15 grade faţă de verticală, însă totul s-a blocat după ce a fost descoperită o gaură în bord.

După şedinţa susţinută marţi dimineaţă, cei care se ocupă de scoaterea epavei au aproximat că nava va ajunge în plutire în următoarele 48 de ore, urmând ca apoi să înceapă manevrele de aducere a epavei la cheu.

Alin Vintilă a mai explicat potrivit sursei citate că scafandrii s-au obişnuit cu mirosurile puternice emanate de cadavrele oilor în putrefacţie, deşi poartă măşti cu filtru de carbon.

În ciuda acestui fapt, Vintilă afirmă că încă nu există probleme de mediu sau pericol al unor infestări şi că autorităţile sunt pregătite în cazul în care temperatura va creşte.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autorităţile au reuşit să salveze doar 254 de animale. Pentru că nu avea dotarea necesară, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat un contract de aproximativ 4 milioane de euro cu o societate românescă pentru a scoate epava din Portul Midia.

Sursă foto MEDIAFAX.

Image
Image
Image