CNAIR cere finanțare europeană pentru drumul expres București – Târgoviște

CNAIR cere finanțare europeană pentru drumul expres București – Târgoviște
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus, în luna aprilie, cerere de finanțare pentru elaborarea documentației aferente realizării drumului expres București – Târgoviște.

Fondurile sunt dorite pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate necesare. Cererea a fost depusă în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operatiunea- Creșterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

“Obiectivul general al proiectului este, ca parte din conexiunea la TEN-T, îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri european”, argumentează conducerea CNAIR.

Pe lângă elaborarea studiului de prefezabilitate și a celui de fezabilitate, finanțarea va acoperi și asistența tehnică acordată beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare, respectiv pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări.

CNAIR menționează că valoarea totală a proiectului este de 15.693.816,96 de lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020. 85%  va reprezenta contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, adică 11.260.241,22 de lei, în timp ce 15% va fi contribuția proprie, însemnând 1.987.101,39 de lei. Cheltuielile neeligibile și TVA-ul ajung la un total de 2.446.474,35 de lei. Potrivit CNAIR, durata proiectului va fi de 25 de luni.

În timp ce la București se făceau planurile pentru drumul expres, un alt proiect ajuns în fază de execuție era abandonat, deși acesta beneficia deja de finanțare europeană. Situația a fost detaliată de primarul Cristian Stan, într-un interviu acordat recent pentru Ziarul Financiar: “Discutăm de drumul Bâldana - Târgovişte deoarece de la Bâldana la Bucureşti există deja un drum cu patru benzi. Există un proiect de modernizare şi lărgire la patru benzi a DN 71, iar proiectul a ajuns la faza pe execuţie, dar a fost abandonat, s-a reziliat contractul deşi există pentru el o finanţare europeană de 120 de milioane de euro. Acum nu s-a reluat licitaţia, ci se merge pe ideea unui drum expres care să ocolească localităţile, dar pentru care nu există un orizont de timp şi nici nu avem sursă de finanţare cum avea proiectul vechi care ar fi fost pus în practică mai repede. O legătură pe patru benzi cu Bucureştiul este vitală pentru dezvoltarea oraşului Târgovişte şi a judeţului Dâmboviţa. Anul acesta trebuia să se realizeze proiectarea, iar în următorii doi ani să se realizeze execuţia”, a semnalat edilul, în cadrul interviului acordat zf.ro.

În favoarea noii soluții, însă, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat că “este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu două benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației).Proiectul este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentații tehnice elaborat de CNAIR. Un caiet de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate, pentru a nu mai avea problemele de pe contractele din trecut.  Din contract va rezulta un proiect tehnic preliminar - un «preliminary design» al viitorului drum, cu un nivel suficient de detaliu, cu investigații geotehnice și modelare a terenului. Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la patru benzi a drumului existent DN  71 care trece pe 53% din lungime prin localități. Iar pe naționalul actual, pe DN71 vor fi făcute reparații anul acesta pentru a îmbunătăți calitatea drumului până când vom avea drumul expres”.

 

 

Image