Ministrul Transporturilor, veşti bune despre proiectele de infrastructură rutieră din zona Oltenia

Ministrul Transporturilor, veşti bune despre proiectele de infrastructură rutieră din zona Oltenia

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunţă continuarea, respectiv deblocarea unor proiecte majore de infrastructură care vizează zona Oltenia, de la drumurile expres Craiova-Piteşti şi Craiova-Târgu Jiu la viitorul drum de viteză care să lege regiunea de Banat.

Ministrul Drulă a vorbit, la finalul şedinţei de Guvern de miercuri, despre şase proiecte rutiere şi două din domeniul feroviar, grupate ca "pachetul Oltenia". "Astăzi lansăm, la Ministerul Transporturilor i-am spus pachetul Oltenia. E vorba de șase proiecte de infrastructură rutieră și două de infrastructură feroviară, și am să le enumăr. În primul rând, drumul expres Craiova-Pitești. Prin obținerea terenurilor, deci prin aceste exproprieri de astăzi, se deblochează integral lotul 1. Lotul 1 este cel dinspre Craiova, primii 17 kilometri, e semnat de vreo doi ani de zile, dar din păcate traseul se suprapunea cu un câmp de sonde pe 8 kilometri, unde nu s-a lucrat, pentru că nu exista, mă rog, a trebuit mutat traseul și pe noua locație nu exista terenul achiziționat de stat. Am dat autorizație de construire pe 5 din acei 8 kilometri lipsă luna trecută. Acum am făcut exproprierea pentru ultimii 3 și în 30 de zile conform normelor legale, când va fi emisă decizia de expropriere, putem da autorizația de construire, astfel încât constructorul poate lucra pe toți acei 17 kilometri. Mai mult de atât. Lotul 2, cel care urmează de la Balș la Slatina, este în construcție și va fi finalizat la sfârșitul acestui an, încă 40 de kilometri. Iar pe lotul 3 e același constructor, un constructor român de pe lotul 2, am dat autorizație construire săptămâna trecută. Deci, practic, pe 80% din lungimea acestui proiect de la Craiova la Pitești se lucrează fără restricții. Pentru ultimul lot, cel dinspre Pitești, lotul 4, am desemnat câștigătorul, care e aceeași firmă de pe loturile 2 și 3, numai că s-au introdus niște contestații săptămâna trecută și așteptăm rezolvarea lor după care putem semna și acolo contractul. Deci asta a fost numărul 1 din cele 6 pe rutier. A doua veste foarte bună, astăzi dimineață la Compania de Drumuri s-a semnat contractul pentru proiectarea studiilor de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Craiova-Târgu Jiu. E un proiect super important, consider eu, pentru Oltenia, pentru zona de vest a Olteniei, pentru Târgu Jiu. Trece chiar și dincolo de munţi, pentru că de la Petroșani, după ce treci Valea Jiului, te înscrii pe acest drum expres de în jur de 100 de km și intri în rețeaua de drumuri rapide, deci practic rețeaua de drumuri rapide se extinde până la Târgu Jiu. Asta ajută și înspre zona de nord-est a județului Mehedinți, zona Baia de Aramă, tot bazinul Gorjului și va duce la dezvoltarea acestei zone. E un contract din generația de proiecte care sunt pregătite complet înainte de a fi lansate în licitație. Avem acum şapte, spre Moldova, Ploiești-Buzău, care e pregătit la fel, ceea ce înseamnă că, pe baza acestei documentații, vom contracta un constructor, avem totul gata, nu mai avem acele situații unde trebuie să așteptăm după exproprieri, trebuie să așteptăm după avize și așa mai departe", a declarat ministrul Transporturilor.

"Al treilea proiect este centura municipiului Târgu Jiu. Ăsta este un proiect care a început, dacă nu mă înșel, în 2014. E la stadiul de niște betoane abandonate și niște lucrări abandonate de vreo trei, patru ani de zile. A fost reziliat în 2018 acel contract, dar deja nu se mai lucra pe el cred că din 2017, vestea bună este că ordinul de începere a lucrărilor a fost emis, cu un nou constructor, s-au reluat lucrările și la anul va fi gata şi acest proiect", a menţionat ministrul, continuând enumerarea: "Al patrulea proiect, pentru zona Olteniei, este drumul rapid Craiova-Lugoj; Craiova-Filiași-Drobeta-Turnu Severin-Băile Herculane-Caransebeș-Lugoj, îi spun drumul rapid pentru că va fi autostradă sau drum expres ca profil, adică 22 sau 26 de metri pe diferite secțiuni și, în funcție de analiza tehnică și analiza multicriterială, este una dintre legăturile foarte importante peste Carpați de care avem nevoie și este, în special, importantă pentru Oltenia, pentru Dolj, pentru Mehedinți, pentru zona de Olt, pentru zona de sud a țării. Al cincilea proiect este centura Craiova Sud, care se află la licitație pentru construcție, pe 19 februarie a fost lansată licitația, iar la finalul acestei luni vom avea și ofertele depuse. E un proiect de 10 km. Şi al șaselea este în Defileul Jiului, pe DN 66, între Târgu Jiu și Petroșani. Acum trei săptămâni, și acolo a fost un contract, acum 10 ani, care e abandonat de câțiva ani, și acum trei săptămâni au început lucrările pentru construcția unui pod nou peste Jiu și a unei parcări în apropierea mănăstirii Lainici, un obiectiv turistic și, mă rog, cultural religios extrem de important, unde se aglomerează foarte mult pentru că e un locul unde vin foarte mulți oameni și se bloca traficul și cu această parcare se va rezolva și fluidizarea în acea zonă".

"Pe calea ferată ne-am propus pentru acest an și am dat sarcină Companiei CFR SA, companie care gestionează infrastructura feroviară, să rezolve restricțiile și limitările de viteză dintre București și Craiova. Între București şi Craiova un tren de persoane face trei ore și jumătate acum, de unde în anii '80 făcea două ore, și asta nu mai poate continua aşa. Au ca obiectiv să rezolve anul acesta cât mai multe din restricții. Am discutat cu dumnealor şi şi-au asumat că vor reduce cel puţin 40 de minute din acest timp, pentru că unele lucrări se întind și în anul următor. Iar mai departe, de la Craiova la Caransebeș deci, practic parte din linia Craiova - Timișoara să finalizăm anul acesta studiul de fezabilitate pe coridor european, iarăși reconstrucţie tuneluri, al doilea fir, pentru că este linie simplă, este un proiect Connecting Europe Facility şi partea de pregătire și va fi și partea de execuție. Astea sunt cele opt proiecte pe zona Oltenia. Au venit toate grămadă și fie ca veștile bune să vină tot așa", a mai declarat Cătălin Drulă.

„PACHETUL OLTENIA” DE PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ Toate regiunile României au nevoie de infrastructură modernă....

Publicată de Cătălin Drulă pe Miercuri, 17 martie 2021
Image
Image
Image