Din martie, agențiile de plăți din țară vor primi și on-line documentele transmise de beneficiari, pentru modificarea dosarelor de indemnizații și alocații

Din martie, agențiile de plăți din țară vor primi și on-line documentele transmise de beneficiari, pentru modificarea dosarelor de indemnizații și alocații

Un ordin semnat de ministrul Muncii, care va fi valabil de la 1 martie 2020, prevede că "Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene, respectiv a municipiului București, vor asigura primirea prin poșta electronică a documentelor doveditoare de la persoane aflate în plata beneficiilor de asistență socială". Acesta se referă la documentele doveditoare care vizează modificarea acordării dreptului.

Ordinul se adresează celor care beneficiază de alocație de stat, alocație lunară de plasament, indemnizație creștere copil, stimulent de inserție, indemnizație de hrană HIV/SIDA sau indemnizație de acomodare.

"Am ușurat comunicarea cetățeni - AJPIS pentru modificările necesare dosarelor de prestații sociale deja depuse. În acest mandat mi-am asumat, printre altele, simplificarea procedurilor de lucru dintre instituțiile subordonate MMPS și cetățeni. Mamele, persoanele cu dizabilități și toți cei îndreptățiți să primească beneficii sociale nu au de ce să mai facă drumuri inutile către Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială. Schimbările de domiciliu, de cont bancar sau orice altă transmitere a vreunui document doveditor solicitat de AJPIS se pot face și on-line, prin e-mail. Opțiunea depunerii la ghișeu rămâne valabilă. Este încă un pas din planul amplu de digitalizare a relației instituții-cetățean pe care mi l-am asumat", a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.

 

Image
Image
Image