Consiliul Concurenței. Investigație sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe piețele televiziunilor, publicității TV și serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România

Consiliul Concurenței
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație sectorială în domeniul audiovizual, pe fondul schimbărilor comerciale apărute pe piețele televiziunilor, publicității TV și serviciilor de retransmisie a canalelor TV din România.

Analiza a fost declanșată în contextul în care unele companii care dețin canale de televiziune, cu cote importante de audiență, au renunțat la regimul must carry (lista programelor care trebuie să facă parte, obligatoriu, din grila distribuitorilor de televiziune) și solicită plata unor sume de bani pentru a fi retransmise de către distribuitori.

Autoritatea de concurență va analiza structura piețelor de producție de canale TV, de retransmisie a canalelor TV, de publicitate și a oricărei piețe conexe relevante din România. De asemenea, vor fi studiate gradul de concentrare pe segmente de piață, mecanismele de funcționare ale acestora, condițiile comerciale în sectorul audiovizual al programelor de televiziune, precum și impactul ieșirii din regimul must carry asupra pieței serviciilor de retransmisie a canalelor de televiziune din România.

La finalul analizei, Consiliul Concurenței va emite propuneri și recomandări pentru îmbunătățirea sectorului audiovizual. Reamintim că prioritatea autorității de concurență este reprezentată de identificarea și eliminarea oricăror disfuncționalități manifestate în cadrul piețelor și remedierea acestora. În cazul în care va descoperi încălcări ale legii, Consiliul Concurenței va iniția procedurile necesare pentru sancționarea acestora.

 

 

Sursă foto tvrinfo.ro

Image