Cursul, care va începe în luna februarie, are caracter opţional şi va fi susţinut de conferențiar universitar doctor Beatrice Mahler, la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii de Medicină și Farmacie “Carol Davila”.
Cursul își propune să contribuie la reconstrucția încrederii pacienților în medicii lor, UMFCD oferind posibilitatea ca studenții să își dezvolte abilități care, pe lângă celelalte cunoștințe acumulate pe parcursul formării în cadrul facultății de medicină, stau la realizarea și dezvoltarea conceptului de încredere în medic, a declarat dr. Beatrice Mahler, potrivit Agerpres.
Cursul le va oferi studenților la medicină abilitatea de a combina cunoștințe științifice aprofundate, dobândite în cadrul cursurilor urmate în anii de studii, cu abilități clinice și de comunicare. Alte obiective ale acestui curs le reprezintă dezvoltarea ascultării active, precum și exersarea empatiei ca valență esențială a comunicării medic-pacient.
Buzău: Fără gărzi la Secţia de Pediatrie
Totodată, cursul își propune abordarea comunicării în medicină în situații de criză, dar și comunicarea cu presa, latură importantă nu doar ca parte reactivă, cât și activă din perspectiva informării publicului.
“De ce Medicină Narativă și Comunicare Clinică medic - pacient pentru studenții la medicină? Consider că povestea spusă de pacient este extrem de importantă în stabilirea diagnosticului, ceea ce presupune ca medicul să fie un bun ascultător, să știe să pună întrebările, astfel încât pacientul să perceapă întrebarea ca o invitație la o poveste, la narațiune. Pe de altă parte, medicina narativă presupune și modul în care un medic reușește să surprindă povestea pacientului și să o comunice colaboratorilor săi, membrii ai echipei medicale, nu ca pe o “problemă tehnică”, ci ca pe o afecțiune a unei persoane”, a mai declarat Beatrice Mahler.
Mahler este de părere că informarea publicului de către medici prin intermediul presei reprezintă unul dintre aspectele pe care studenții la medicină trebuie să și le însușească, deoarece medicii au un rol social esențial, pe care fiecare student la medicină trebuie să-l conștientizeze încă din etapa de formare.