Cel puţin 3 noi litigii la Consiliul Judeţean Prahova. Restructurarea e contestată în instanţă de angajaţi

Cel puţin 3 noi litigii la Consiliul Judeţean Prahova. Restructurarea e contestată în instanţă de angajaţi
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Cel puţin 40 de angajaţi din Consiliul Judeţean Prahova şi din Direcţia Judeţeană de Pază au contestat până acum în instanţă hotărârile de restructurare care ar urma să ducă la eliminarea a peste 300 de posturi din organigrama instituţiei şi din structurile subordonate. Primul dintre procese are termen fixat astăzi.

La Secţia Contencios-Administrativ de la Tribunalul Prahova au fost înregistrate, conform informaţiilor publicate pe portalul instanţelor de judecată, trei litigii de către salariaţi, toate pentru suspendarea aplicării actelor administrative respective, cu informaţii că există şi altele care încă n-au primit termen şi ar mai putea fi depuse şi altele, pentru anularea hotărârilor. Două dintre procese vizează suspendarea aplicării Hotărârii nr. 14 din 27 ianuarie, prin care a fost stabilită noua organigramă a aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean. În total, 21 de salariaţi se numără printre reclamanţi. Unul dintre litigii are prima înfăţişare fixată pe 11 februarie, celălalt are termen pe 24.

Al treilea proces pe care l-am găsit pe portalul instanţelor de judecată a fost intentat de 19 angajaţi ai Direcţiei Judeţene de Pază, câţiva dintre ei proaspăt plecaţi de aici. Aceştia contestă hotărârea luată de Consiliul Local în aceeaşi şedinţă din ianuarie privind desfiinţarea în totalitate a DJP.

Prin hotărârile adoptate în şedinţa din 27 ianuarie, Consiliul Judeţean a decis reducerea organigramei proprii şi desfiinţarea Direcţiei de Pază şi a Direcţiei de Plante şi Drumuri Judeţene. În total, dispar 314 posturi, dintre care câteva sunt neocupate.

Odată cu noua modificare de organigramă, CJ a retras vechea hotărâre de restructurare, adoptată în noiembrie 2020 şi care de asemenea fusese contestată în instanţă de unii salariaţi. La momentul respectiv, aceştia obţinuseră o sentinţă pe fond pentru suspendarea aplicării hotărârii.

La prima sentinţă, instanţa a considerat că restructurarea, care la organigrama din noiembrie viza reducerea a 101 posturi, nu întrunea criteriul din Codul administrativ vizând schimbarea semnificativă a fişei postului, în timp ce ideea de realizare a unei economii la buget, pe care se bazase întreaga procedură, nu a fost suficient de bine explicată în fundamentarea care a însoţit proiectul de hotărâre. Angajaţii sunt optimişti, arătând că a doua hotărâre de modificare a organigramei, venită în ianuarie, nu diferă foarte tare de cea din noiembrie, ceea ce le dă speranţe că vor reuşi cel puţin să obţină suspendarea, dacă nu chiar şi anularea ei.

Image