Sumă crescută cu peste 1.000%, la expertiza comandată de Primăria Ploieşti pentru noua staţie de epurare

Sumă crescută cu peste 1.000%, la expertiza comandată de Primăria Ploieşti pentru noua staţie de epurare
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

Primăria Ploieşti anunţă că va lansa din nou o procedură de selecţie pentru găsirea unei firme care să realizeze o expertiză tehnică la noua staţie de epurare a oraşului, necesară pentru reluarea lucrărilor, după ani întregi de blocaje. Suma alocată, după mai multe selecţii încheiate fără succes, ajunge la un milion de lei, după ce, în primă fază, fusese de 80.000 de lei.

Primele discuţii despre necesitatea unei expertize tehnice la noua staţie de epurare a Ploieştiului, încă aflată în construcţie, au apărut în mandatul trecut, când conducerea de la acel moment a Regiei Autonome de Servicii Publice îşi exprimase temerile că unele instalaţii montate aici s-ar fi putut degrada de-a lungul anilor, în perioada în care lucrările au fost sistate din lipsă de fonduri. În prima parte a mandatului actual, municipalitatea a comandat o expertiză, care avea tocmai rolul de a releva ce s-a făcut până în momentul sistării lucrărilor, ce s-a conservat, ce mai trebuie executat şi, în scenariul pesimist, ce lucrări ar trebui refăcute sau ce instalaţii înlocuite. La momentul respectiv, suma alocată de Primăria Ploieşti pentru această procedură a fost de aproximativ 80.000 de lei, puţin peste media alocată în alte cazuri de municipalitate pentru servicii de expertizare. Chiar şi aşa, nicio firmă nu a fost interesată. Procedura de selecţie a tot fost reluată de atunci şi până în prezent, de cel puţin şapte ori, iar preţul estimat a tot crescut, în speranţa atragerii unor doritori.

La ultimul anunţ publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, în decembrie, suma alocată a fost de puţin peste 924.000 de lei. Practic, este o sumă de peste 11 ori şi jumătate mai mare decât cea iniţială. Altfel spus, raportată la valoarea de 80.000 alocată în prima fază, este o creştere de peste 1.000%. Primarul Adrian Dobre a declarat acum pentru "Telegrama" că urmează să fie lansată o nouă procedură, cu o alocare financiară de aproximativ un milion de lei, în speranţa găsirii unei firme interesate de acest contract. "Trebuie să emitem autorizaţia de construire pentru restul rămas de executat. Pentru acest lucru avem nevoie de această expertiză, care să arate clar ce mai trebuie făcut, altfel lucrurile sunt relative. La nivel de construcţii, mare lucru nu mai e de făcut, în principiu mai trebuie realizat doar un depozit. Dar valoarea importantă rămasă neexecutată este la partea de instalaţii", ne-a declarat Adrian Dobre, primarul municipiului Ploieşti.

PE ACEEAŞI TEMĂ:

VIDEO | Lucrările la noua staţie de epurare a Ploieştiului sunt din nou în IMPAS. Primăria şi constructorul nu se înţeleg la bani"Am solicitat de mai multe ori realizarea acestei expertize tehnice, am şi pierdut numărul licitaţiilor lansate. Pentru că nu s-a prezentat niciun ofertant, am tot crescut suma alocată", a mai explicat primarul.

De ce nu vine nimeni la aceste licitaţii? Unii oameni care urmăresc domeniul spun că numărul firmelor româneşti specializate în astfel de instalaţii este relativ mic. Mai departe, ei speculează că lipsa de interes pleacă de la miza foarte mare. Practic, expertul contractat de municipalitate ar trebui să spună nu numai ce s-a făcut şi ce nu la noua staţie, ci şi cine ar fi de vină pentru eventualele lucrări de refăcut, expunându-se, automat, şi unor eventuale contestaţii, în contextul în care noua staţie de epurare a Ploieştiului a generat până acum cel puţin două litigii majore, între constructor şi municipalitate, respectiv între administraţia locală şi Ministerul Dezvoltării.

CITIŢI ŞI:

Ploieştiul a scăpat de penalităţi la epurare. RASP a câştigat procesul cu Apele Române

Aşteptată de câţiva ani, expertiza ar trebui să lămurească şi valoarea investiţiei necesare pentru finalizarea staţiei de epurare. Primăria şi firma executantă au încercat să facă o comisie mixtă de inventariere şi să ajungă la un numitor comun, însă nu s-au înţeles la bani. Potrivit unei daclaraţii date de directorul Regiei de Servicii Publice, Raul Petrescu, la finalul anului trecut, municipalitatea estimase că ar mai fi nevoie de circa 4,5 milioane de euro pentru a duce proiectul la capăt, iar constructorul susţinea că necesarul ar fi de aproximativ 11 milioane de euro.

 

Image