Consiliul Județean Prahova a public, în SEAP, anunțurile privind derularea procedurilor de achiziție pentru atribuirea contractelor aferente celor trei obiective. Pasajele rutiere sunt parte din investițiile prin care autoritățile speră să mai reducă din aglomerația de pe DN1.
Un pasaj rutier va fi construit la intrarea în Sinaia, dinspre Ploiești, la intersecția DN1 cu Bd. Republicii, valoarea estimată a contractului fiind de 52.802.980 lei, fără TVA. Termenul de realizare este de 26 de luni. „În prezent, traficul rutier în interiorul oraşului Sinaia se realizează cu dificultate din cauza numărului mare de autovehicule ce tranzitează DN1 prin interiorul oraşului, dar si a trecerilor de pietoni și a traficului local aferent străzilor care converg în DN1, ceea ce conduce la timpi mari de aşteptare în coloanele care se formează din cauza staționării îndelungate a autovehiculelor în interiorul orașului, consum sporit de carburant, poluare fonică și emisii crescute de noxe”, menționează autoritatea contractată în anunțul din SEAP.
Al doilea pasaj, prevăzut la ieșirea spre Brașov, la intersecția DN1 - Bd. Ferdinand, ar umra să coste în jur de 56 milioane de lei, fără TVA, și să fie gata în 28 de luni. Autoritățile județene atrag atenția că, în acest caz, „constrângerile din amplasament au determinat atât poziția în plan a pasajului rutier superior, cât și noua configurație a drumului, acestea fiind: zona de locuințe (imobile) din vecinătatea intersecției DN1-Bulevardul Ferdinand, respectiv Domeniul Regal, în partea de vest; albia râului Prahova, în partea de est. Pasajul rutier va avea 6 deschideri din beton precomprimat, o lungime de 382,50 m și o lăţime de 10,80 m pentru 2 benzi de circulație unidirecționale”. Potrivit detaliilor din SEAP, în intersecția DN1 cu Bulevardul Ferdinand, sub pasajului rutier superior, este prevăzută amenajarea unui „sens giratoriu cu raza insulei centrale de 12 m și lăţimea căii inelare de 7 m care va asigura accesul riveranilor cât și în/din drumul colector din est. Sub pasajului rutier superior, între pilele de susținere ale acestuia, sunt prevăzute a se amenaja locuri de parcare având accesuri de intrare/ieșire în/din drumul colector din est. Zonele de parcare sunt delimitate fizic de drumul colector printr-un trotuar cu lăţimea de 0,80 m, fiind astfel protejată circulația din interiorul acestor zone față de circulaţia rutieră de pe drumul colector”.
VIDEO – Primele imagini! Cum vor arăta pasajele rutiere de la Sinaia, pentru fluidizarea traficului pe DN1
Al treilea proiect se referă la pasajul subteran de la intersecția str. Prahovei - DN1. Valoarea estimată a contractului pentru realizarea obiectivului de la Azuga este de 25.916.602 lei, fără TVA. „Se propune reamenajarea zonei intersecției dintre strada Prahovei, strada lndependenței (DC 129) si DN1, prin executia unui pasaj rutier subteran ce va subtraversa DN1. Lungimea totală a străzii amenajate ce subtraversează pasajul de pe DN1 este de 236 m. Pasajul rutier subteran are doua accese, unul către strada lndependenței (DC 129) și celălalt către sensul giratoriu situat pe strada Prahova”, conform informațiilor publicate în SEAP. Obiectivul ar trebui realizat în cel mult 12 luni se la semnarea contractului.