Management de geniu! Cine spunea că moare Poşta Română? Aflată în pragul colapsului, după ani de zile de cheltuieli iresponsabile şi după extinderea altor firme concurente, compania naţională a găsit un avantaj competitiv care îi permite să rămână pe linia de plutire: vânzarea timbrelor fiscale.
Bilanţul contabil prezentat recent, pentru anul fiscal 2018, arată că Poşta Română a supravieţuit doar datorită acestor timbre. Altminteri foarte mulţi oameni se întreabă de ce mai e nevoie de ele. Practic, dacă ai nevoie de un act, statul te obligă să iei de la Poştă o bucăţică de hârtie, să o duci la ghişeul care te interesează şi acolo funcţionarul o lipeşte pe actul pe care urmează să ţi-l emită. "Da' ce, statul nu e în stare să-şi legalizeze singur un act emis de el? Trebuie să-i aducem noi timbre?", se întreabă, pe bună dreptate, multă lume. În spatele acestei măsuri stă o decizie mai puţin cunoscută a oficialităţilor, care insistă să mai vândă timbre fiscale doar ca să mai aibă şi Poşta o activitate profitabilă.
De altfel, se vede şi pe grafice. În perioadele în care Poşta n-a fost aprovizionată cu timbre fiscale - că ştiţi că se mai întâmplă să nu se găsească - randamentul comercial al companiei a fost extrem de slab.
Acesta este un pamflet, trebuie tratat ca atare, personajele care apar sunt ficţionale, iar orice asemănare cu persoane reale este întâmplătoare şi regretabilă.