ALEGERI 2020 | Cum a răspuns Cristian Ganea la chestionarul „Telegrama” despre problemele din Ploieşti

ALEGERI 2020 | Cum a răspuns Cristian Ganea la chestionarul „Telegrama” despre problemele din Ploieşti
Image
Ne vedem și pe Facebook!
Image
Rămâi conectat, cu Google News!

„Telegrama” i-a provocat pe cei mai importanţi candidaţi de la alegerile locale din 2020 să răspundă la un chestionar despre subiecte de interes, care au fost sau încă sunt la ordinea zilei şi care fie au creat opinii împărţite, fie au rămas fără soluţii. Este o dezbatere de la distanţă, despre soluţii, viziune şi dezvoltare. Iată ce a răspuns Cristian Ganea, candidatul Alianţei pentru Prahova pentru funcţia de primar al municipiului Ploieşti!

1. Poluarea

Ce poate face instituţia pentru a reduce poluarea din Ploieşti? 

Ce poate să facă administraţia publică locală este să indice soluţii şi să monteze nişte microstaţii pentru măsurarea pulberilor care sunt emise în atmosferă. Am început acest lucru împreună cu directorul Regiei Autonome de Servicii Publice, Raul Petrescu, am bugetat, am făcut un caiet de sarcini, am ştiut exact ceea ce dorim, însă Agenţia pentru Protecţia Mediului Prahova ne-a răspuns că nu poate să ne indice punctele de amplasare, deoarece nu avem încă un studiu privind calitatea aerului. Eu am venit cu ideea de a le monta acolo unde sunt cele mai multe reclamaţii de-a lungul timpului. Toată lumea ştie că în Mihai Bravu miroase spre seară şi dimineaţă a gaze, în Bereasca miroase a produs petrolier şi aşa mai departe. Nu pică în competenţa administraţiei publice să ia măsuri de sancţionare sau verificare a agenţilor economici, decât să reclame şi să ducă mai departe reclamaţiile pe care le fac cetăţenii.

2. Bugetul administraţiei locale

Ce strategii ar trebui adoptate, care credeţi că vor fi domeniile prioritare care ar putea aduce bani în plus la buget?

Ţinând cont de contextul economic actual, nu putem să ne gândim foarte bine la acest lucru, pentru că se pare că ne paşte o criză economică începând de anul viitor. Pentru că noi suntem un judeţ puternic, sper să reuşim să contracarăm acest lucru. Ca surse de venit în plus, cele mai la îndemână soluţii ar fi din închirieri şi din parteneriate, cu judeţul sau cu alte structuri. În afară de închirierea, de vânzarea unor bunuri, care sunt surse ocazionale de venituri, pe termen mediu şi lung ar trebui înfiinţarea unui parc industrial, există posibilitatea ca el să fie chiar în apropierea Ploieştiului, la Bărcăneşti, iar acesta vine în ideea de a avea o zonă metropolitană pentru a câştiga cât mai mult teren. Şi atunci poţi să înfiinţezi un centru medical, un centru expoziţional, un centru sportiv şi în urma acestor investiţii să putem să atragem mai mulţi bani.

3. Salubritatea

Cum stăm cu ţintele  de colectare selectivă, ce s-a făcut bine în ultimii ani, ce s-a făcut rău, de ce au existat probleme, ce ar trebui îmbunătăţit, sunteţi mulţumit de ADI? 

Întotdeauna am spus că, dacă dorim să avem un oraş curat, trebuie mai întâi să venim cu un program strict pe ceea ce va însemna curăţenia căilor publice pe de o parte, ADI Deşeuri pe de altă parte, cu conştientizarea cetăţenilor de a face strângerea gunoiului selectiv şi după aceea tragem o linie şi vedem câţi bani ar trebui. La noi, de ceva timp, mai întâi punem un buget, aşa cum o fi el, bun, rău, şi în funcţie de buget facem programul de curăţenie. Este eronat, dacă dorim să avem un oraş curat mai întâi facem programul şi după aceea bugetăm. Dacă plăteşti 3 lei ai curăţenie fix de 3 lei, poate chiar de mai puţin. 

Şi pe partea de ADI Deşeuri?

Pe partea de ADI, dacă nu facem o selecţie a gunoaielor de dinainte şi nu mărim platformele de depozitare a gunoaielor nu vom face nimic. Mai mult, noi plătim multe taxe şi penalităţi, inclusiv la Ministerul Mediului. Cel mai bine, pe termen lung, ar fi să găsim posibilitatea de a folosi acest gunoi în sens invers, de a-l băga în incineratoare şi a produce energie electrică, termică, şi atunci s-ar mai diminua din costuri.

4. Sportul

Cum vă poziţionaţi faţă de finanţarea echipelor de la bugetele locale, investiţii în baze sportive, sport de masă sau de performanţă, doar juniori sau şi seniori? 

Cred că sportul de masă ar trebui să fie prima zonă subvenţionată din banii contribuabililor, pentru că acolo se pot duce absolut toţi copiii şi adolescenţii, iar sportul profesionist şi de performanţă ar trebui remunerat separat. Adică să ajutăm într-adevăr campionii naţionali, campionii judeţeni. De exemplu, în Ploieşti avem secţia de atletism, care se întoarce anual de la competiţii cu mai multe cutii de medalii, dar habar nu prea avem de ei, pentru că nu sunt mediatizaţi, nu avem o pistă adecvată, nu avem un stadion de atletism, acest lucru face parte din planurile noastre de viitor. Niciodată nu voi reuşi singur, ci doar cu o echipă, una bine pusă la punct, închegată, indiferent de culoarea politică. Iar împreună cu această echipă unul dintre lucrurile pe care mi le-am asumat este să realizăm un complex sportiv modern în Ploieşti.

5. Termoficarea

Cum vedeţi viitorul sistemului de încălzire din Ploieşti? 

Viitorul îl văd cu o investiţie masivă de bani din fonduri europene pentru a schimba tot ceea ce înseamnă reţea primară, reţea secundară, altfel pierderile vor fi incomensurabile şi se revăd în facturile cetăţenilor. Ca subvenţie, legea ne dă voie să subvenţionăm, atât cât ne permite şi bugetul.

6. Subvenţiile de la buget pentru căldură/transport public

Sunteţi de acord cu menţinerea regulamentelor privind acordarea de subvenţii în formă actuală, menţinere dar cu modificări, sau eliminare?

Dacă vă amintiţi, am avut în Consiliul Local o poziţie în care am cerut ca subvenţia la încălzire să se acorde atât ploieştenilor care stau la bloc, cât şi celor de la case. Bineînţeles că se poate face, dar cel mai corect ar fi să reuşim să avem clădiri bine izolate, ca să nu mai pierdem căldură, dacă avem o reţea bună în care pierderile vor fi foarte mici, atunci şi facturile vor fi mai mici şi atunci banii care ar fi trebuit plătiţi sub formă de subvenţie ar putea fi reinvestiţi, de exemplu în şcoli, în educaţie, în drumuri etc.

Şi pe partea de subvenţie pentru TCE cum vă poziţionaţi? Pentru că există de exemplu un curent de opinie care sugerează sistarea lor.

La TCE este un serviciu public, suntem obligaţi prin lege să-l avem pentru populaţie, dar consider că dacă vom avea un parc auto nou, dacă vom avea traseele bine stabilite, puse la punct şi cu o ritmicitate corectă, şi acolo se va putea scădea cu privire la alocările bugetare. Apărând ideea de zonă metropolitană, şi transportul îşi va putea întinde staţiile dincolo de graniţele Ploieştiului, gen Păuleşti, Blejoi, Brazi, Boldeşti Scăeni şi aşa mai departe, iar atunci vor apărea venituri suplimentare pentru TCE, iar pe de altă parte elevii din localităţile respective vor beneficia de localitate, aşa cum beneficiază elevii din Ploieşti, până la urmă copii sunt toţi.

7. Închirierea parcărilor condominiale

Sunteţi pro sau contra, cu menţinerea regulamentului actual, modificarea lui sau eliminarea totală? 

Sunt pentru închirierea parcărilor condominiale, pentru a putea face un pic de ordine în Ploieşti. Avem familii, fără să gândesc cu răutate, în care are tatăl maşină, are mama maşină, are copilul, mai au un rând de maşini de la serviciu şi iată că se fac patru-cinci maşini pentru o singură familie. Ar trebui ca fiecare unitate locativă să aibă minim un loc de parcare, după care, în funcţie de spaţiile găsite, se pot scoate şi la licitaţie acele locuri. Dar un loc de parcare ar trebui să aibă fiecare apartament, la un preţ modic. Însă acest lucru nu se poate face decât dacă realizăm un studiu de circulaţie, prin care să creăm sensuri unice în municipiul Ploieşti, iar atunci maşinile vor putea sta pe o parte, iar o parte va fi liberă pentru circulaţie şi nu ar mai fi busculadele şi întâlniririle faţă în faţă pe aleile din faţa blocurilor în care să vadă şoferii cine e mai tare decât celălalt. Susţin introducerea taxării parcărilor, dar numai în momentul în care va exista o infrastructură adecvată. Plus că în cartiere este nevoie de câte o parcare supraetajată sau, dacă nu, măcar şi de nişte parcări mai mici, pe nişte tehnologii de ultimă oră, aducătoare de confort proprietarilor de autovehicule.

Image