Ministrul Educației a semnat, luni, ordinul pentru aprobarea Metodologiei de acordate a feedback-ului privind activitatea de învățare, predare și evaluare în învățământul preuniversitar. Scopul declarat al adoptării acestui sistem este “creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional incluziv și de calitate, centrat pe elev”.
Părere elevilor va fi exprimată de elevi, semestrial, după încheiere situației școlare, prin intermediul unei fișe-tip care va putea fi însă completată de conducerea școlii sau de însuși cadrul didactic cu întrebări suplimentare referitoare la aspecte pe care le consideră relevante. Fișele vor avea caracter confidențial și vor fi anonime, iar rezultatele colectate vor fi analizate de cadrul didactic și discutate, apoi, la clasă, mai prevede metodologia. Ele vor fi completate doar de elevii din ciclul gimnazial, profesional și liceal.
Până la acest moment (2 iunie), ordinul nu a fost publicat în Monitorul Oficial, însă el poate fi consultat AICI.
“Îmi aduc aminte, cu părere de rău, de tot ceea ce s-a întâmplat la sfârșitul primului semestru, atunci când Consiliul Județean al Elevilor Prahova a început demersurile pentru a oferi elevilor mijloacele necesare pentru exercitarea unui drept, pe care-l au de 5 ani de zile - dreptul de a acorda feedback semestrial, anonim, cadrelor didactice de la clasă. Când primeam apeluri și tot ceea ce auzeam era „oprește formularul, ca să fie bine pentru tine/voi” sau citeam mesajele trimise de către ISJ Prahova către directori, prin care elevii reprezentanți de la nivel școlar erau amenințați că „își vor asuma nelegalitatea acestui demers dacă vor distribui către colegii lor fișa de feedback semestrial” rămâneam șocat. (și nu numai pentru că demersul respecta întru totul legislația în vigoare, așa cum de altfel arată și un punct de vedere legal primit din partea Asociației VeDem Just). Mi se părea ireal că atât de mulți colegi de-ai mei erau descurajați să își exprime opinia față de modul în care s-au desfășurat orele de curs, într-un moment în care cu toții aveam nevoie de feedback reciproc pentru a ne adapta la noile condiții. Chiar și așa, nu ne-am lăsat descurajați și am continuat până la capăt.
Am primit un cadou foarte frumos de Ziua Copilului - eforturile depuse de către elevii reprezentanți, prin Consiliul Național al Elevilor au dat roade. A fost semnat ordinul pentru aprobarea metodologiei de acordare a feedback-ului semestrial, care explică, detaliat, cum ar trebui să se desfășoare acest proces. Este un pas important pentru facilitarea unor discuții între noi și cadrele didactice, referitoare la nevoile reale ale elevilor. În sfârșit, elevii vor oferi feedback real cadrelor didactice de la clasă, iar ceea ce s-a întâmplat acum câteva luni nu se va mai întâmpla”, a comentat Robert Avram, președintele Consiliului Județean al Elevilor Prahova, cu privire la elaborarea și aprobarea acestei metodologii.
Sursa document: scoalaromaneasca.ro